Scholentoernooi 2014

Dames 1 speelt spannende wedstrijd tegen de nr 1
17 december 2014

Op dinsdag 9 december ging dames 1, gesponsord door Krijn Verbruggen en Haaxman Lichtreclame, weer op pad om een wedstrijd te spelen. Dit keer moesten we tegen de nummer 1, die op dit moment 33 punten boven ons staat. Een zware wedstrijd dus, maar door het grote puntenverschil konden wij gewoon ons eigen spelletje blijven spelen. Jana heeft momenteel een blessure, dus Daan ging gezellig met ons mee om het team te versterken!

De eerste set waren we een beetje verbaasd. De tegenpartij kwam totaal niet in het spelletje, en wij stonden zelf ook niet echt vlot te spelen. We moesten duidelijk nog even op gang komen, en gelukkig had de tegenstander blijkbaar hetzelfde probleem. We gingen redelijk gelijk op en we konden de nummer 1 heel goed bijhouden. Het was heel spannend, het stond op een gegeven moment 18-21. Het moest nu echt gaan gebeuren, en er werd had gewerkt. Helaas verloren wij deze set met 20-25. Toch netjes tegen de nummer 1.

De tweede set, weer een kans op punten! Deze set begon eigenlijk hetzelfde als de eerste set. Het liep heel gelijk op, en we begonnen zelfs uit te lopen! We waren wakker geschud door de eerste set, en werkten keihard om deze set te pakken. Er werd prachtig geslagen, en er waren een aantal killer-blocks door onder andere Daan. Ook aan het einde van de set liep het gelijk op. Helaas lukte het ons net niet om die laatste twee puntjes te pakken, we verloren met 23-25.

En de derde set dan.. Nog een kans op punten. Deze set ging het iets minder goed. Aan het begin ging het wel weer gelijk op, er werd weer hard gewerkt. De dames aan de overkant waren nog steeds niet helemaal in topvorm, dus er was kans om een setje te pakken! Toen begonnen we wat achter te raken.. Er werden een aantal time-outs aangevraagd om de tegenstander uit het spel te halen. En dan gingen we er weer even flink tegenaan. Helaas was het plan niet gelukt, we verloren deze set met 19-25.

De laatste set was begonnen, en wat zou het fijn zijn als we deze set wonnen! De dames begonnen positief, het moest kunnen! Er werd heerlijk gespeeld, het ging alweer gelijk op. De prachtige prikballetjes van Martine deden het erg goed, de tegenstander had daar vaak geen antwoord op. Helaas lieten we door de sterke service van de tegenstander een aantal punten liggen. Het werd steeds spannender, want we stonden nog maar twee punten achter. 20-21 stond het, er kon nog van alles gebeuren! Helaas lukte het ons niet om die laatste paar punten te scoren, we verloren wederom met 23-25.

Helaas moesten wij na deze wedstrijd afscheid nemen van Annike en Brenda. Brenda gaat aankomend jaar bij dames 3 spelen, en Annike is momenteel in verwachting. Jullie zijn toppers en we gaan jullie missen!

Bron: Jessica

Volg Atalante Vinkeveen