D2 pakt set van koploper
11 januari 2015

Na de kerstvakantie met weinig wedstrijdritme en een ietwat stramme training in een koude Boei traden de tweede dames op vrijdag 9 januari aan voor de 1e wedstrijd van de 2e competitiehelft. Iedereen paraat, inclusief gast coach Daan.

De Amsterdamse dames van De Spuyt D1 leken bij aanvang niet bijzonder geïntimideerd. Zij een kop groter en prinsesheerlijk op plek 1 en ja, wij in lengte al járen niet de sterkste en ook al járen uitgegroeid, net los van de bodemplek. Na de 3x 3-2 winst op rij aan het eind van de eerste periode waren we gelukkig weg van die laatste plek en door extra inzet de modus een soort van gevonden.
Setje 1 was als meestal flink wennen. Op alle vlakken was de marge vrij ruim te noemen in de pass, verdeling, aanval en service. Hard gewerkt werd er wel. Veel energie voor weinig rendement. (Het lijkt wel een oude koelkast). En ondanks die vreselijk makkelijk pingelballen die de gastploeg handig in het midden prikte of achterin mepte bleven we heel best bij en raakten we steeds beter op dreef: 19-25.

In het tweede bedrijf twee frisse spelers in de ploeg: Astrid en Marjan voor Inge en Malou, Loes van midden naar buiten. Er kwamen hele mooie ballen voorbij waarbij van pass t/m smash perfect was, zoals Astrid op buiten lekker rechtdoor in de serveerhoek timmerde, maar ook meer persoonlijke foutjes waardoor het niet lukte dichtbij te blijven: 17-25.

In set 3 opnieuw wissels: Xuee voor Annemarie en Inge terug voor Joke, Loes weer op het midden. Eindelijk werd beloond waarop zo hard getraind was, een mooie pass. Het vertrouwen groeide met de thuispunten en bij 9-6 vóór was het nu eens de andere ploeg die een time-out nam. De sneeuwbal rolde voort, Xuee speelde de aanvallers keurig aan. Marjan blokte die hele lange middenaanvaller groots af en direct daarna nog een fikse klappert om nog eens een vette vette streep onder haar statement te zetten. Zo. De zaal (de bank zeker) stond op z'n kop en supportte flink mee. Het tweede damesteam was lekker op dreef en iedere punt was heel mooi en vre-se-lijk LEKKER: 25-22 winst! Lekkerrr!

En dan verder. Bij aanvang van set 4 liet de gastploeg via 1-7 vóór merken niet nog een set te willen verliezen. De Vinkeveense ladies vochten terug. Het werd 13-17, time-outs en 2 wissels, de Atalante dames kropen steeds dichter bij maar kwamen met 19-25 te kort.

Geen winst maar toch mooi een setje van de nummer 1. En de goede draai uiteindelijk weer gevonden en ingezet. Komende zaterdag uit in Amsterdam tegen andere topper Albatros D1 (nr 2).

Bron: mi

Volg Atalante Vinkeveen