Scholentoernooi 2014

Dames 1 pakt set van de nummer 3
19 januari 2015

Op 17 januari speelde dames 1, gesponsord door Krijn Verbruggen en Haaxman Lichtreclame, hun tweede wedstrijd. Na de winst van vorige week, waren de dames vastberaden om een paar setjes te gaan pakken. Dit keer moesten we tegen de nummer 3, die maar liefst 10 plekken boven ons stond. Astrid en Joke kwamen ons team versterken tijdens deze wedstrijd tegen Spaarnestad dames 4.

De eerste set begon al meteen goed. De punten gingen heel gelijk op en we scoorden heerlijk met onze aanval. Maar de tegenstander bleef ook scoren, dus van een voorsprong was nog even geen sprake. Toch begonnen we op een gegeven moment uit te lopen, en de tegenstander verslapte een beetje. Op de serviceplek zat bij de tegenstander een enorm gat, en die benutten we heel erg goed. Uiteindelijk hielden we die voorsprong en wonnen we met 25-21!

De tweede set begon net zo goed. We hielden dezelfde opstelling, zodat we misschien nog een setje konden pakken. Weer ging het erg gelijk op met de punten en we hielden de tegenstander nog steeds goed bij. Toch verslapten we in het midden van de set, en dat kostte een aantal punten. Maar we kwamen er weer bovenop en haalden die achterstand gewoon weer in.  Iedereen was weer terug bij de wedstrijd, en ieder balletje werd van de grond gehaald. Helaas zat de tegenstander erg goed in de wedstrijd en verloren we met 20-25.

In de derde set verslapten we wat. We begonnen niet zo sterk en stonden al snel achter. Het was gelukkig niet zo dat de tegenstander enorm uit liep. We hielden ze wel goed bij. Door wat goede services en wat ballen op de service plek neer te leggen, scoorden we weer genoeg punten om gelijk te staan. De passes kwamen wel wat te ver aan het net, en de tegenstander prikte erg veel ballen achter het blok. Daardoor raakten we wat punten kwijt. Helaas verloren we deze set met 18-25.

In de vierde set moesten we echt knallen. We konden nog een vijfde set spelen als we deze set wonnen, en dat was ook ons doel. Er werd goed gespeeld, het ging allemaal erg gelijk op. Iedereen zat er goed bij, en de bal viel bijna nooit zonder aanraking op de grond. Er werd keihard gewerkt voor die laatste punten en toen het 20-20 stond moest het echt gaan gebeuren. Het stond 22-23, en er werd onjuist afgefloten door de scheids. En na een keiharde aanval van de tegenstander was de set helaas niet meer te winnen, het stond 23-25.

Toch zijn we aan een inhaalslag begonnen, we hebben op dit moment in twee wedstrijden meer punten behaald als in de eerste helft van het seizoen. De goede voornemens beginnen te werken en we hopen dan ook dat we nog meer punten gaan pakken de komende wedstrijden!

Bron: Jessica