Vinkeveense plassen 2

Spanning en sensatie bij D3
25 januari 2015

Afgelopen vrijdag speelde Atalante dames 3 profiel fotohaar eerste thuiswedstrijd van 2015. In de eigen Boei was koploper Clam Dycke D3 te gast. In de heenwedstrijd wist de door GT.Bunck gesponsorde equipe slechts 48 punten te behalen; deze keer ging het stukken beter. In een zeer spannende wedstrijd kwam Atalante tot maar liefst 98 punten, wat helaas net niet voldoende was voor de overwinning. Toch pakte Atalante geheel verrassend maar liefst twee punten tegen de koploper.

De eerste set ging Atalante zeer solide van start. Dankzij veel servicedruk had Clam Dycke moeite met de pass en kon er niet over het midden aangevallen worden. Atalante pakte veel punten, maar had zelf ook moeite met de service van Clam Dycke. De stand werd gelijk getrokken en ging lange tijd gelijk op. Wederom zorgde een goede service voor een ruime voorsprong, maar Clam Dycke gaf niet makkelijk op. Uiteindelijk was het toch Atalante dat aan het langste eind trok; met 26-24 werden er twee chapeaupunten én de eerste set gepakt.

De tweede set deed Clam Dycke er een schepje boven op. Zij was niet van plan te veel punten in Vinkeveen te laten. De servicedruk nam toe, waardoor het spel van Atalante voorspelbaar werd. Daarnaast had Atalante weinig antwoord op de harde middenaanvallen van Clam Dycke. Wel bleef de thuisploeg heel hard werken wat menigmaal toch punten opleverde. Helaas kwam Atalante deze set net even adem te kort en ging de set met 20-25 naar de koploper.

De derde set was Clam Dycke duidelijk de bovenliggende ploeg en zij gaf Atalante met regelmaat een lesje volleybal. Vooral op het midden werd Atalante overtroefd en speelde Clam Dycke veel mooie combinaties. De Vinkeveense dames gaven niet op, maar merkten dat er deze set niets te halen was. Er werd weinig extra energie verspild en de derde set ging naar de uitploeg met 16-25.

De vierde set werd alles op alles gezet om er een vijfde set uit te slepen. Het begin beloofde weinig goeds; de pass bleef hangen, waardoor er aan het net niet afgewisseld kon worden. Clam Dycke stond de aanvalsters op te wachten en scoorde veel punten met de blokkering. Het massaal toegestroomde publiek (zowel op de tribune als naast het veld) zorgde voor een ommekeer. Atalante werd opgezweept en kwam in een flow. Alles werd verdedigd; het veld werd super klein gemaakt, waardoor ook de harde middenaanvallen gepakt konden worden. Overal vlogen de speelsters naar toe en met heel, heel hard werken kwam Atalante punt voor punt terug in de wedstrijd.

Toch was het Clam Dycke dat het eerst op set- en matchpunt kwam. Het publiek deed nog iets harder zijn best en wederom gaf dat Atalante een boost. Met een beetje dank aan de scheids, voor het niet fluiten voor een netfout, pakte Atalante de vierde set met 29-27.

De vierde set had wel zijn tol geëist. De Vinkeveense dames waren vermoeid en Clam Dycke nam geen gas terug. Met veel servicedruk werd er uitgelopen naar een 0-6 en 2-8 voorsprong. Na het wisselen van kant kwam Atalante iets beter in haar spel, maar het was niet voldoende. Clam Dycke pakte de laatste set geheel terecht met 7-15.

Vooraf had Atalante getekend voor zo’n uitslag. Achteraf was er wellicht toch iets meer te halen geweest, maar de blijdschap overheerste. Dames 3 mag trots zijn op het getoonde spel en de veerkracht. De spelers maken elkaar sterker en trekken zich aan elkaar op en dat is leuk om te zien!

Nu gaat het team genieten van een aantal vrije weken; pas op vrijdag 13 februari speelt het team de volgende wedstrijd om 21.15 uur in de eigen Boei. Tegenstander dan is VCH D3 dat op de achtste plaats staat.

Bron: Nens