Minidag 24-9-22

Atalante dames 1 redt het net niet
25 januari 2015

Na een gezellig teametentje moesten de dames weer aan de bak. Op vrijdag 23 januari speelde Atalante dames 1, gesponsord door Krijn Verbruggen en Haaxman Lichtreclame, een belangrijke wedstrijd tegen VHZ, de nummer 8 van de poule. Als we dit wonnen, hadden we nog kans om de derde plek van onderen te bemachtigen. Met volle moed begonnen we de wedstrijd..

In de eerste set liep het aan het begin niet zo lekker. We moesten allemaal een beetje inkomen en de passes lagen daarom ook niet zo best. Het inkomen duurde best lang, maar op een gegeven moment begon het spelletje te komen. Met veel wissels tussendoor probeerden we de keiharde smashes van de overkant op te vangen. Er werd lekker aangevallen en er werd veel gescoord met harde services. De dames aan de overkant lieten zich echter niet kennen, zij bleven gewoon hun eigen spelletje spelen. Helaas verloren we deze set met 19-25.

In de tweede set bleef het inkomen voor Atalante. De ballen lagen allemaal niet zo lekker. Af en toe een prachtige aanval waar de tegenstander geen antwoord op had, en dan liep het weer even goed. De dames aan de overkant hadden ons midden gat door, en die werd dan ook goed benut. Uiteindelijk was het gat gedicht, en moest de achterstand weer ingehaald worden. En dat lukte ook! Het stond uiteindelijk 24-24, en het was enorm spannend! Helaas lukte het net niet en verloren we met 24-26.

De derde set was er sprake van een slecht begin. Al meteen stonden we met 0-4 achter, en die achterstand werd steeds groter. Toch kwamen we er weer bovenop. Annemarieke werd even gewisseld voor Jana, en de wedstrijd ging weer volop verder. Het ging nu gelijk op, en dat wilden we ook zo houden. We rolden over de grond om de meest moeilijke ballen op te vangen, zodat we die missende punten nog konden scoren. En dat lukte! Uiteindelijk werd het weer erg spannend, 24-24 stond het. Helaas serveerden we in het net, en konden we een harde bal van de tegenstander niet goed opvangen. We verloren met 24-26.

De vierde set was het keerpunt van de wedstrijd. Alles ging goed! We stonden keihard te werken en dat loonde ook. Met een dikke voorsprong van 5 punten waren we bereid om deze wedstrijd te winnen. Prachtige aanvallen, blocks en reddingen in het veld. En de tegenstander begon te verslappen. Dit was een prachtig moment voor ons om dit setje te pakken. En dat gebeurde ook! Met een pracht stand van 25-14 wonnen we deze set.

Bron: Jessica