Een berg drie dalen: D2 komt te kort tegen nr 8
14 februari 2015

De nummer 10 tegen de nummer 8. Je zou zeggen dat wordt een knetterspannende wedstrijd. Aan alles was gedacht, een coach, een bijna compleet team en 2 extra spelers van team 3.
Helaas meldde coach Jet af vanwege een flinke griep.

Geforceerd want we móésten nu eindelijk eens punten pakken, startten Xuee, Malou, Marjan, Loeps, Sas en As de eerste set. Gelijk aardig op achterstand, verschillende dingen liepen niet lekker, met name de service pass waarop zo hard getraind was kwam niet netjes bij Xuee aan en te veel niet parate rally-reacties stranden in punten voor de gastploeg. Een time-out volgde en bij ruime achterstand een eerste wissel op de verdeling. Met man en macht werd getracht de achterstand bij te lopen. Later Mirjam voor Malou. Het gat werd kleiner maar was te groot om helemaal in te lopen: 19-25 verlies.

Joke vervangt Marjan met tricky schouder in set 2 en met Mir, Loeps, Sas, As en Mie gaat het voort. Een mooi service startreeksje volgt waardoor wat ontspannen ruimte en kijk op kansen ontstaat. Vervolgens komt de thuisploeg enorm op stoom, echt alles lukt, de pass komt goed, reacties zijn super waakzaam, gejoel, synergie, enthousiasme, blij en vrij gáán met die gele Atalante banaan: 25-16.

Voort met set 3. Of het nu nonchalance is, zo van we kúnnen het wel, zie vorige set...... Set 3 is grijs en mat. Te veel service fouten. Te veel andere foutjes. VHZ kan forse reeksen punten serveren. En dan nog een akkefietjes met de opstelling, verkeerd doorgedraaid na een time-out.. flink wat naschuiven voordat het weer lekker staat.. we kunnen er niet goed mee omgaan schijnbaar. De blokkeerders van Nieuw-Vennep zijn ondertussen ineens 2 koppen gegroeid en wij staan te suffen. Nog een time-out volgt, de achterstand is groot, het lukt niet meer: 13-25 verlies.

Daan komt in de ploeg op het midden, Loeps naar de buitenkant voor Sas. Mooie veelbelovende knallers hier en daar en zowel service pass als rally pass zijn lang niet slecht maar wordt af en toe finaal gemist. De eigen service blijft af en toe haperen, kortom ook in het vierde bedrijf weet het team zich niet te herpakken: 15-25.

Een zuur 1-3 verlies omdat er -weer- meer in had gezeten. Volgende keer zijn we graag weer met coach. Voor nu wonden likken, herstellen, hard trainen (misschien op gaan-met-die-banaan-dieet?) en op naar de volgende wedstrijd over 2 weken op zaterdag 28 februari.

Mir en Daan bedankt!

Bron: mi