Atalante heren 1 komt te kort tegen Huizen
15 februari 2015

Na de teleurstellende nederlaag tegen Voleem moest Atalante heren 1 ook tegen Prima Donna Huizen genoegen nemen met slechts één punt, 3-1. In  eigen huis kwamen de Vinkeveners uitstekend uit de startblokken, maar over de langere afstand bleken de gasten meer solide en vooral meer geslepen.

Voor Atalante is de top drie in de promotieklasse nog net een maatje te groot. Zeker als de toch al krappe selectie niet fit is. Zo kampt Iwan met een schouderblessure en had Yorick, na al een vijfsetter in de benen met heren 2, last van zijn rug. Toch opende Atalante in thuishal De Boei weer ouderwets sterk. Het werd 7-3, en na een perfecte pass van Leroy gevolgd door een mooie combinatie tussen Jeroen en Erik ook 15-9. Huizen kwam nog wel wat terug. Maar na een goede serviceserie van Jeroen en een spetter van Bas werd de eerste set met 25-19 binnen gehaald.

Een uitstekend begin, maar al gauw bleek dat de koek daarmee wel een beetje op was. Huizen liep in de tweede set snel uit naar een 2-6 voorsprong. Bij Atalante was de scherpte, met name in de service,  er een beetje af en Huizen wist de pass bij Atalante nu wel te ontregelen. Vooral Leroy had het zwaar aan de buitenkant, omdat de pass bij de thuisploeg bleef hangen en de variatie uit het spel verdween. Er waren nog wel oplevingen, maar Huizen maakte de tweede set bekwaam af, 17-25.

In de derde set, met Frans voor Jeroen in de spelverdeling, nam Atalante aanvankelijk weer brutaal een 8-5 voorsprong. Maar na drie stopfouten op rij was die weer snel verdwenen. Bij 8-9 kon Yorick niet verder en voor hem kwam Rick, die ook al een wedstrijd speelde. Op karakter knokte Atalante zich nog terug tot 18-19, maar verder liet Huizen het niet komen, 20-25.

En daarmee was het met de weerstand van Atalante wel gedaan. Huizen speelt met vier ervaren, slimme volleyballers aangevuld met enkele zeer talentvolle tieners en kon vrijuit spelend ook de vierde set gemakkelijk binnenhalen, 17-25.

Er is hard gewerkt door de Vinkeveners, maar met een krappe selectie is de top drie gewoon een maatje te groot voor Atalante. Als iedereen fit  en aanwezig is kunnen De Vinkeveners nog aardig meekomen, maar is dat niet het geval dan is de top in de promotieklasse nog vrij ver uit zicht. Geen probleem, want als promovendus doet Atalante nog steeds mee in het linker rijtje en dat is een geweldige prestatie.
De komende wedstrijden worden nu wel belangrijk, want de brede middenmoot komt met rasse schreden dichterbij. En Atalante ontvangt ook de top 2 nog in eigen huis. Maar eerst vrijdag 27 februari uit naar Unicornus in Bunschoten, een team dat de laatste tijd heel veel punten pakt. Atalante wil graag blijven meedraaien in de top van de promotieklasse en is voor volgend seizoen op zoek naar talentvolle volleyballers uit de regio die graag een stapje hoger willen. Mail naar jeroen.kraakman@planet.nl of kom een keer langs op onze trainingsavond in Mijdrecht (maandag van 21.30-23.00 uur.)

Bron: Jeroen K