Vinkeveense plassen 2

Dames 2 pakt 2 sets van nummer 7
07 maart 2015

Afgelopen vrijdagavond (6-3) hadden de dames van 2 weer een thuis wedstrijd in de Boei. Om half 8 begonnen we aan de wedstrijd tegen de nummer 7 op de lijst, vv Amsterdam dames 4. Jet kwam ons assisteren als coach en we hadden invaller Nancy aan onze zijde dus we waren goed voorbereid met z'n 10en.

De eerste set begonnen we gelijk sterk. Spelverdeelster Xuee was alert en gaf goede ballen die mooi werden afgemaakt door de goed scorende Marjan op het midden. Ook Malou stond lekker te ballen op de diagonaal en had mooie reddingen. De tegenstander was overbluft door ons snelle spel en raakte hierdoor uit hun eigen spel. We wonnen deze set met 25-18.

De tweede set begonnen we wat rommelig. De pass kwam minder goed en hierdoor kwam de aanval ook niet goed tot zijn recht. Ook de serve die in de eerste set foutloos ging, verliep nu een stuk minder. De tegenstander kwam beter in zijn spel en had een moeilijke serve. Mede door veel persoonlijk foutjes van iedereen verloren we deze set met 17-25.

De derde set begonnen we met wat nieuwe energie, Mie en Astrid en later ook Nancy kwamen de boel versterken. Invaller Nancy zat er goed bij en maakte mooie reddingen d.m.v. haar beach technieken. Ook Astrid en Joke hadden een paar mooie ballen die achterin goed scoorden. Toch bleven de Amsterdamse meiden ons te slim af door hun goede middenaanvaller en verloren we ook deze set met 20-25.

De vierde set legde Atalante het vuur weer aan de schenen van de tegenstander. De aanval kwam weer beter tot zijn recht en iedereen was actief en enthousiast. Met een paar goede tips van coach Jet en de luide aanmoediging van het viertal op de bank knokten we ons er weer bovenop en wonnen de set met 25-14. Dat betekende dus weer een 5 setter voor dames 2. De opstelling bleef het zelfde en er werd hard gewerkt om die vijfde set te pakken. Na een paar punten achterstand werd en nog een poging gedaan met een wissel. Loeps kwam erin voor Sas, die de hele wedstrijd flink heeft staan knallen. Dit mocht helaas niet baten. De dames van Amsterdam knokten net zo hard terug en trokken helaas aan het langste eind. Met 15-11 verloren we de laatste set.

Bron: malou