Gehavend D3 verliest van zichzelf
22 maart 2015

Afgelopen woensdag speelde de GT.Bunck-formatie een profiel fotouitwedstrijd tegen directe concurrent VCH D4. Ondanks het grote gat in punten ging Atalante niet gerust het veld in, omdat er maar liefst drie speelsters gemist werden. Met slechts zes speelsters moest Atalante het opnemen tegen een jong, gretig en getalenteerd VCH.

Coach Hettie Schockman kon deze wedstrijd wederom niet beschikken over Mirjam van der Strate (blessure), Brenda Kuijlenburg (vakantie) en Fenny Bijlsma moest vanwege een blessure ook aan de kant blijven. De basis was dus duidelijk; Sandra de Boer op spelverdeling en Daniëlle van der Horst op diagonaal, Agnes Nelis en Judith van Rossum op midden en tot slot Denise van der Laan en Nancy Lijten op buiten.

Er werd niet goed gestart door de Vinkeveense ploeg. De pass was onzorgvuldig en ook de aanval was niet scherp. Daarnaast had Atalante totaal geen grip op de harde klappen van VCH. De eerste set ging daarom geheel terecht naar de thuisploeg met 25-15.

De tweede set was Atalante stukken beter bij de les. Sandra wist Agnes en Daniëlle goed te bedienen en dat resulteerde direct in punten. Door de goede service van Atalante had VCH meer moeite met de passing en daardoor was de aanval minder scherp. Atalante profiteerde hiervan, maar bleef zelf ook fouten maken. De gehele set ging de stand gelijk op. Helaas voor Atalante was er soms wat verwarring door de onervaren scheidsrechter. Een terecht punt voor de GT.Bunck-formatie werd door toedoen van het publiek en de coach omgezet in een dubbel fout en dat brak het team op. Met 32-30 ging de tweede set wederom naar de thuisploeg.

De derde set werd er even duidelijk orde op zaken gesteld. Met uitmuntende servicebeurten werd de verdediging van VCH volledig lam gelegd. Binnen no-time stond er 9-25 op de borden.

Dit gaf de burger moed en Atalante was zeer van plan de lijn door te trekken. Dit lukte echter absoluut niet. Atalante speelde veel te afwachtend en maakte onnodig veel fouten. Vooral verdedigend kwam de Vinkeveense ploeg veel te kort en door misverstanden vielen er ook nog eens veel ballen op de grond. Omdat er geen mogelijkheden tot wisselen waren, moest de ploeg het zelf doen en dat lukte onvoldoende. Time-outs en aanmoedigingen van de geblesseerde speelsters ten spijt ging Atalante met 25-17 de boot in. Daarmee won VCH de wedstrijd geheel terecht met 3-1.

De dames hebben nu iets langer rust en spelen vrijdag 27 maart om 21.15 uur thuis tegen V.V. Amsterdam D7. Dit team staat op de derde plaats en Atalante zal er alles aan doen om de punten in Vinkeveen te houden. Met een compleet team zal dat zeker tot de mogelijkheden behoren.

Bron: Nens