D2 pakt 3 punten van nummer 6
22 maart 2015

De dames 2 'elfjes' troffen deze zaterdagmiddag de 21e de nummer 6 in de groene nieuwe hal in Amsterdam. De thuiswedstrijd tegen Amsterdam D5 was de eerste (3-2) winst geweest na een lange reeks van net-niet-maar-zit-er-wel-in partijen. Inmiddels is bekend dat de nummers 12 en 11 degraderen, zaak dus om zoveel mogelijk punten te pakken in de laatste 3 wedstrijden. Saskia was niet mee vanwege verbouwing/toneel/algemeen druk zijn, maar Nancy was gelukkig op het laatste nippertje bereid mee te doen.

Setje 1 ging lang niet verkeerd. Na een wat wollige start werd een achterstand op 12-6 via een time-out weggewerkt tot 12-11. De pass lag goed en tot tegen de twintig ging het aardig gelijk op. Toch net iets te veel foutjes aan groengele zijde en ondanks fervent wisselen en nog een time-out bleef setwinst buiten bereik, 21-25 verlies.

Het tweede bedrijf ging florisanter van start en het was de gastploeg dat het grootste deel van de set het voortouw nam. Met een voorsprong van 13-18 leek de 25 dichtbij maar de Amsterdamse dames vochten terug met een rijtje  mooie servicepunten en de strijd was weer volop aan en spannend tot de laatste snik. Ondanks time-outs en wissels 25-27 nipt verlies.

Ja het zat er echt wel weer in, slechts een klein duwtje nodig voor het verschil. Nens en Marjan nu in de basis en wederom een goede start van de set. En nu bleven de Vinkeveense ladies in control, winst op 18-25!

Ook het vierde bedrijf ging enthousiast uit de startblokken. Maar niks ging vanzelf, geconcentreerd werd iedere rally uitgespeeld. Vooral de dame op het Amsterdamse midden had rake klappen die onverbiddelijk scoorden. Maar de Atalanters jaagden ook lekkere jetsers op de buitenkant terug uit handen van Loeps en Astrid. Neem dan de rete slimme geplaatste ballen van super invaller/coach/motivator Nens erbij, gewoon genieten hoor van die mooooie quasi beachy plaatsballen: meerdere malen vet prijs! 21-25 winst!

Weer een vijfsetter. Tot de 10 min of meer gelijk op maar daarna a la set 4 uitgemaakt, met allerlaatste keivette raketslag van Marjan door het midden. Zo. Dat punt staat. En de 3-2 winst ook.

Nog 2 wedstrijden te gaan. Tegen de nummer 9 en de nummer 12. Vrijdag 27 maart staan onze vriendinnen van 1 op het programma..

Bron: mi