Titanenstrijd Atalante dames D1 tegen D2
28 maart 2015

De nummer 9 tegen de nummer 10, beide damesteams staan er tegen het einde van de competitie bepaald niet florisant voor. De nummers 11 en 12 degraderen, de nummer 10 speelt P/D wedstrijden op zaterdag 25 april. Voor aanvang een gelijk aantal punten, D1 nog twee wedstrijden te gaan tegen de nummers 1 en 2, dames 2 nog slechts 1 treffen tegen de nummer 12. VCH op nummer 11 op slechts 1 punt er vlak achter, zij spelen nog tegen de nr 6 en 8.

Set een startte met Wilma van het D1 zevental op de bank, D2 ging uit de startblokken met de opstelling die op de trainingsdinsdag met 2 sets winst voor D2 was begonnen. Ondanks veel fouten in de service en aanval wist D1 zich goed te handhaven en liep halverwege de set uit tegen een iets te geforceerd spelend tweede team: 18-25 voor D1.

Loes en Annemarie voor Inge en Xuee en voort ging de strijd die lange tijd gelijk op ging. Beide teams raakten goed op dreef en steeds beter werd gescoord. Mooie aanvallen op het D1 buiten van met name Annemarieke en door het midden Jana, beiden in zeer goede doen en dan rete gevaarlijk. D2 accellereerde flink en buitenaanvallers Astrid en Loeps scoorden veelvuldig met de aanval rechtdoor en steeds meer door de diagonale zijde op te zoeken. Tot het laatste punt keispannend: 25-23 voor D2.

In het derde bedrijf bij D2 Malou binnen de lijnen voor Joke, Loeps naar het midden en Saskia naar de buitenkant. D1 met de zelfde opstelling. De strijd ging onverminderd voort. Pittige harde services van D1 zetten de D2 pass onder druk en een aardig gat werd geslagen: 5-13 achter. De D2 ploeg vocht terug met pittige aanvallen van Saskia en Loes op de buitenkant, wissels, time-outs en werkte zich terug in de strijd: terug op gelijke hoogte. Maar alsof dat weer mooi zat was, volgden daarna een aantal persoonlijke fouten aan D2 zijde en wisten de D1 dames met slimme plaatsballen van Jet in het achterveld en goed serveerwerk de winst te pakken: 21-25.

Aan D1 zijde Wilma voor Jessica, D2 ging weer terug naar de opstelling van set 2. Wederom nam D1 het voortouw. En net als in voorgaande set knokte D2 zich stevig terug in het duel. Pass foutjes aan D2 zijde zetten de dames echter weer terug en middels time-out en wissels werd opnieuw aangezet. Een laatste strijdlustige tegenaanval van D2 met onhoudbare aanvallen van Astrid werkten het dalletje weg: met een nipt 25-23 pakte D2 set 4.

Een vijfsetter. Alles uit de kast aan beide geelgroene kanten. Alles en iedereen op scherp. Een nipte overwinning, eentje moet de winnaar zijn en dat werd in een gelijke leuke mooie sportieve fanatieke strijd D1 met 13-15.

Op vrijdag 10-4 speelt D1 in De Boei tegen de nummer 1, iedereen komt dan supporten. Woensdag 15-4 D1 slotakkoord in Amsterdam tegen de nummer 2. Vrijdag 17-4 is de laatste wedstrijd voor D2, ook hopend op een volle 'zevende-man' tribune!

Bron: mi