Scholentoernooi 2014

Taai D2 wint nipt met 4-0 van college teens
17 maart 2007

Afgelopen donderdag speelde D2 tegen SVU, dat staat voor Sportcentrum Vrije Universiteit in Amsterdam. Jonge tegenstanders dus. Leuk complex met studentenhuisjes, slingerende weggetjes waar geen auto’s mogen komen (Inge!), leuke patio-achtige entree met bamboe en andere exotische palmplanten. En gezellige zitjes. Op onze vraag of de zaal nieuw was kwam een ja/nee antwoord van 2 verschillende spelers. Het was niet zo lang terug verbouwd. De kleedkamer had een heerlijke vloerverwarming. De zaal leek net een zwembad met blauwe vloer en rondom was de wand tot een hoogte van 2m ook blauw. Op het middelste van de 3 velden waren wat mannen aan het inspelen met een aparte bovenhandse techniek. De armen en vingers werden overdreven uitgestrekt, de handen een beetje naar buiten geflapt. Dat is zeker hoe jij het bedoelt Erik? Erg hip dus hoor.

De eerste set begon een beetje gelijk op, iets in het voordeel van SVU. Na een time-out ging het beter. Het team speelde leuk, met een goed fanatieke duikverdediging. Ze speelden het zelfde systeem als wij maar het middengat werd goed verdedigd. Blokkerend en enthousiasmisch waren ze minder fel. En verder was hun spel vrij voorspelbaar. Het werd 21-25. In de tweede set hadden we de smaak te pakken, mooie blokballen op het midden en lekker serveren en aanvallen maakten een duidelijke 14-25.

In de derde set echter was ons enthousiasme stukken minder en werd er matjes gespeeld. Wederom volgde een time-out, opdracht was vooral de vechtlust, inzet en bijbehorend kabaal drastisch te verbeteren. Aldus gebeurde. Niet als vanzelf natuurlijk, tegen het einde was het berespannend en wisselde het voordeel om de haverklap. Uiteindelijk toch 26-28 in de boeken.

Laatste set dan. Ook weer een beetje achter de feiten aanlopen maar het spel was duidelijk weer op beter betrokken peil. Later dan SVU bereikten we de 20 en werden er spannende en leuke rally’s gespeeld. Taai hebben we tegenstand geboden en het was wederom Joke die met een spectaculair blok de 25-27 op het bord zette. Een 4-0 winst dus!!

Verder nog wat te melden?
-Harde vloer met inspelen, viel later wel mee.
-Onze spelerskaarten zijn niet shampoo-bestand. Beetje frommelig nu.
-Wie was toch die vrouw die bij ons op de bank zat? Ze vond dat we erg leuk speelden..
-Het is wiebelig bovenaan in de poule, met 17 wedstrijden staan we weer eerste. (!!)
-Nog 5 wedstrijden te gaan, ook tegen de 2 'andere' nummers een.

Bron: mie