Vinkeveense plassen 2

D3 pakt ook winst in laatste thuisduel
13 april 2015

Afgelopen vrijdag speelde de GT.Bunck-formatie haar profiel fotolaatste thuisduel van het seizoen. In een volgepakte Boei beging de thuisploeg in de eerste set een misstap, maar herstelde die in de overige drie sets. Na 21 wedstrijden staat het aantal gewonnen wedstrijd op 15, waarvan maar liefst zeven met 4-0. Vol goede moed kijkt het team dan ook uit naar de laatste wedstrijd van het seizoen, waarin de nr. 4, streekgenoot SAS ’70 D2, wacht.

Eerst terug naar afgelopen vrijdag. Het team was compleet, zelfs de hoogzwangere Agnetha Janssen was naar de Boei gekomen om haar team bij te staan. Alleen coach Hettie Schockman ontbrak een groot deel van de wedstrijd vanwege werkverplichtingen.

Dames 3 speelde dit keer om 19.15 uur, waar normaal altijd pas om 21.15 uur gestart werd. Dit vroege tijdstip was duidelijk niet goed voor dames 3. De eerste set werd fantastisch gestart met een mooi rechtdoor geslagen bal van Fenny Bijlsma. Daarna zakte het spel echter al snel in. Spaarnestad D9, dat al gedegradeerd was, profiteerde hier prima van. Atalante had geen antwoord op de vele onverwachte ballen en keek al snel tegen een grote achterstand aan. Wissels konden hier niks meer aan veranderen en met 14-25 ging de eerste set terecht naar Spaarnestad.

De eerste set was een goede ‘wake-up call’ en vol goede moed en nieuwe energie ging dames 3 de tweede set in. Met een goede service werd er veel druk op de passing van Spaarnestad gelegd en aan het net stonden Atalante’s Twin Towers, Brenda Kuijlenburg en Judith van Rossum, als een dijk alle ballen te blokkeren. Verdedigend stond Atalante ook weer haar vrouwtje en zo kon het dat de tweede set gewonnen werd met 25-12.

De derde set ging Atalante door waar het gebleven was. Het ging echter niet van zelf, al deed de stand anders vermoeden. De GT.Bunck-formatie had veel moeite met de onverwachte ballen van Spaarnestad en moest hard werken voor de punten. Daniëlle van der Horst en Mirjam van der Strate deden veel goed verdedigend werk in het achterveld. De jarige spelverdeelster Sandra de Boer kon naar hartenlust verdelen en bediende haar aanvalsters goed. Hiervan profiteerde Agnes Nelis gretig, die veel ballen wist te scoren op midden. Een goede service van Denise van der Laan en  Nancy Lijten zorgde voor de rest van de punten en met 25-13 ging ook de derde set naar Atalante.

De vierde set was het tijd voor de genadeklap. Inmiddels had het aanwezige publiek ook de wedstrijd van dames 3 in de smiezen gekregen en onder luide aanmoedigingen ging de thuisploeg voortvarend van start. Deze set kwam het team geen moment in de problemen en met een compleet team -basis- , wissel- en zwangere speelsters en de inmiddels aanwezige coach- werd de overwinning als collectief behaald en gevierd (25-13).

Door de behaalde vier punten wordt de laatste wedstrijd van het seizoen nog ‘spannend’. Plek vier is namelijk ineens in het vizier gekomen; als Atalante met 4-0 weet te winnen van SAS ’70 D2 kan het op gelijke hoogte komen. Doel van de wedstrijd is echter lekker ballen en het seizoen mooi afsluiten. We zullen zien waar dat toe leidt….

Bron: Nens