H2: zoeken en vinden in wedstrijd tegen Velsen 2
17 maart 2007

A-side Heren 2 moest vrijdag 16 maart optreden tegen Velsen 2. Met deze thuiswedstrijd was Heren 2 niet helemaal kompleet door vakanties, waardoor er nog wat invallers moesten worden opgetrommeld. Mario en Leroy versterkte Heren 2 tijdens deze wedstrijd.

De eerste set werd dan ook gekenmerkt door zoeken. Zoeken naar de positie, zoeken naar de goede pass, zoeken naar de goede aanval. Mario viel in deze set in. Niet door Mario was alles zoek, ik denk dat door Mario we nog zoveel punten hebben gemaakt. Maar alles was zoek, zoek, zoek, en dus was de winst zoek van deze set. (21-25 verlies).

De tweede set had heren 2 wat meer swung zoals ze dat in de Kras reclame zeggen, en konden heren 2 Velsen makkelijk opzij zetten. Deze set had een hoog hebbes gehalte; ik heb de pass, ik heb de set-up, ik heb een scorende aanval! In deze set kwamen ook de beach capaciteiten van Bas B tot uiting. Bas B ondertussen verhuist naar het midden, niet zijn favoriete plek overgens, kreeg een enkele keer een set-up die over hem heen dreigde te gaan. Dan maar met links dacht Bas en scoorde diverse punten met een beach techniek. In deze set liet ook Leroy zien dat hij echt wel kan scoren. (25-11 winst).

De derde set, was kort gezegd touché, veel aangeraakt, maar de beslissing bleef uit. (Wie goed leest begrijpt het) (25-22 gewonnen).

De vierde set, tja naar mijn mening was het kruit bij Velsen op en was de olie warm geworden bij heren 2. De mannen leefden, en beleefden weer het volleybalspelletje. Pass ging goed, en als deze maar omhoog gaat dan weet Rick de G er wel wat mee te doen. Deze set werd gewonnen met een groots (of is het Groots?) 25-9. Als je dit zo leest dan zie je maar dat er over 4 mensen gesproken wordt, en dan ook nog over twee invallers. Ik vergeet bijna te noemen dat Sven altijd 4 sets lang heel veel van de grond haalt en verdedigend niet veel laat gaan. Dat Erik altijd de oplossing is in moeilijke tijden: set up op Erik en altijd een punt. Bas vd L, altijd scoort door het midden omdat er gewoon geen blok is.

Juist door de constantheid van hun spel wordt het haast niet genoemd, maar het is wel de basis waarop heren 2 leunt. Kortom 3-1 winst.

Bron: Erik R