D2 knokt pittig terug en behoudt plek in 1e klasse!
25 april 2015

Zaterdagochtend 25 april streed Atalante D2 in de P/D om behoud in de 1e klasse. Slechts een smalle basis was present, Saskia was aan het uitzieken en Inge met welverdiende vakantie, dus met z'n zevenen op naar Weesp voor een treffen met 2 teams uit de 2de klasse voor 1 1e klasse ticket.

Allvo D2 was de eerste tegenstander, een solide spelend jong team. Het duel ging weliswaar minder gespannen uit de startblokken dan de laatste competitiewedstrijd -toen de eerste twee sets werden verloren en op een haar na rechtgezet in de resterende sets- en rechtstreekse degradatie daarmee werd ontlopen. De dames uit Almere serveerden sterk en de Vinkeveense dames kregen maar moeizaam vat op service en rally pass. Een harde tegenaanval kon maar lastig gemaakt worden, en ondanks time-outs van coach Jet en aanmoedigingen van de sympathiek meegekomen supportersschare, stond het in mum van tijd maar liefst 8-25.

Een flink betoog van Jet zette de neuzen weer in de hoppa richting en verdeler Xuee kwam in het veld voor Annemarie. De D2 diesel begon op gang te komen en kwam op alle onderdelen steeds meer onder controle. Gelijk op ging het en een eerste time-out van de tegenstanders volgde. Voort ging het met mooie aanvallen op de buitenkant van Loeps, vooral de serveerhoek was een gewillig doel voor scoren. Maar nog niet alles lukte en langzaam liep de equipe uit Almere toch uit. Een tweede time-out van Jet op 14-20 achter, 16-22 werd het en de klus om bij te lopen werd steeds kniepiger. Maar toen was daar Malou to serve. De speelster die wel de grootste stappen heeft gemaakt sinds de start van het seizoen. Ons snoepje van de week zette even een vette reeks punten op het telraam van heb ik jou daar. Terug in de strijd. Knoert spannend dat laatste stuk, over en weer gingen de punten en D2 deed waar ze goed in zijn: vreselijk pittig terugvechten. Mooie ballen werden van de vloer gehaald, alles lukte en soms ook weer niet maar uiteindelijk toch wel: 32-30 winst!!!!

Zo’n bak onvoorwaardelijke pit deed de ploeg goed. Almere was uit het veld geslagen en kwam die onverwachte tegenwind niet echt meer te boven. Set 3 startte venijnig en de dames beten zich vast in een vervolg van set twee. Samen met de aanmoedigingen van het publiek lukte dat prachtig: 15-12 winst.

Direct daarna de tweede partij tegen een hoger ingeschatte tegenstander Sovoco D2. Hun D3 was in de zelfde poule kampioen geworden, dit fanatieke jonge D2 bestond uit meiden van 15-18 jaar met flink wat ambitie en werd aan de zijlijn bijgestaan door twee enthousiaste coaches. Harde aanvallen en services waren te verwachten maar ook veel onbesuisde ballen. In set 1 waren er veel van het eerste soort. Heel veel. De ballen vlogen de geelgroene dames om de oren, er was ondanks time-outs geen houden aan: 25-11 verlies.

Wederom een flink betoog van Jet op dit geheel andere spel. Opdracht werd vooral via het midden en de drie-meter tot score te komen. De ene wissel werd weer toegepast: Annemarie op de plek van Xuee. Atalante nam het voortouw door sterke services ditmaal vooral van Astrid. Er kwam vat op de pass en Joke kon prettig bediend worden met een evenzo prettig resultaat. Kansen ontstonden meer en meer niet geheel ondanks het fanatieke joelen in het veld: 'lekker!' en 'hop-hop-hop!' De tribune deed luidkeels mee en het team uit Soest raakte steeds meer de weg kwijt. Het tij keerde volledig, alles lukte nu aan Vinkeveense kant en de ploeg uit Soest kwam niet meer tot scoren: 14-25 winst! Ook de laatste set speelden de meiden vrijuit en met 7-15 was behoud in de eerste klasse een feit. Supporters super dat jullie er waren, dank voor jullie hele fijne aanmoedigen!!

Bron: mi