Vinkeveense plassen 2

Alors enfants de l'Atalante, le jour de gloire est arrivé!
22 maart 2007

Pallavolo: A-side Heren 2 tegen Van Nispen heren 2.

De titel geeft het al weg, heren 2 moest woensdag 21 maart zijn opwachting maken tegen van Nispen Heren 2. Zoals verwacht was de hekkensluiter van de derde klasse al aanwezig voordat wij de hal gevonden hadden. Net als de vorige wedstrijd was heren 2 verre van compleet. Voor het eerst dit seizoen moest Sven P verstek laten gaan. Ton P zal ondertussen wel een eikenhouten kop hebben in Nieuw Zeeland, maar was dus niet bij de wedstrijd. Mark K heeft last van een oude blessure en was dus ook niet aanwezig. Rick van de L is bezig met zijn rentree, en deed dit zeker niet onverdienstelijk deze avond. De 'rest' heren 2 mocht meespelen met Leroy deze keer, wat is het toch een eer om met deze jongen mee te spelen.

DUS,

Snel naar binnen en snel omkleden, snel inspelen, en dus ook snel de eerste set winnen. Deze set was het Bas B die meteen het juiste signaal af gaf naar van Nispen met een service serie van 10 punten, van 3-3 naar 3-13. Daarna geen 'resistance' meer van het Frans, Italiaanse front. 10-25 winst.

Set twee werd minder snel gestart, en was ook stukken moeilijker, want er bleek een (dames) basketbaltraining aan de gang te zijn op het veld achter ons. Ter informatie, de basketbaltraining werd afgeschermd door een ondoorzichtig doek. De heren van heren 2 klommen op elkaar om de dames te zien, tja en verdere tips voor de volgende set worden dan wat minder gehoord. Er waren opeens twee tegenstanders, van Nispen en de hormonen. Maar ook deze set werd door ons gewonnen. 12-25.

Set drie zal in onze gedachten blijven door Bas van de L, hoe hoog kan je klimmen en hoe diep kan je vallen in één set. Eerst een bal binnen de 3 meter slaan van de tegenstander, dus iedereen was er van overtuigd met een weergaloze klassespeler te maken te hebben. Helaas nog geen 3 ballen daarna doet zich een uitgelezen kans voor, foute stop van de tegenpartij, deze stop ziet eruit als een perfecte set-up voor Bas v/d L, maar deze bal werd helaas in het net geslagen :-(    Weg glorie en roem, en weer met beide benen op de grond. Wel gewonnen 15-25.

Set 4 wederom springen de hormonen op, en na een set met wisselende resultaten, kwamen we terug van een achterstand van 8-3, naar een winst van 14-25.

Ter info, als een tegenstander 'mia' roept dan is dat 'mijn' in het Italiaans, het is dus niet zo dat ze de basketbalsters kennen. Kortom een terechte 0-4, nul-vier, zero-quattro, zéro-quatre overwinning meegenomen naar Fringuelloveen.

Bron: Erik R