Scholentoernooi 2014

Minidag 24-9-22

Nieuwe oude formatie Atalante D2
19 september 2015

Vrijdag 18-09 was de eerste wedstrijd voor D2 uit bij Zaanstad D4. Het team is weer wat gehusseld en van de partij waren routiniers Loeps Kuijper, Jet Feddema, Joke Ruizendaal, Annemarieke Wijnands, Astrid van de Water, Saskia Smaling, Annemarie Bakker, en, terug in de Atalante gelederen Aletta van Ommeren. Enige echte jongeling Jessica Schuurmans was er deze keer niet bij.

Ondanks achterstand bij aanvang ging het lang niet verkeerd. Er werd hard gewerkt, het kon wel wat preciezer maar bij vlagen ging het best leuk. De service pass lag aardig, reactie in de rally kon wat allerter. En dat was ook het advies in de eerste time-out op 8-14 achter. Baten mocht het nog niet: 1e set met 19-25 verloren.

In set 2 het zelfde beeld. De jonge dames van Zaanstad waren lekker op dreef met keurig volleybalwerk en lekkere knallers. Maar Astrid ging op de buitenkant als een trein en ook het serveerwerk van Loeps was niet voor de poes en op 11-8 volgde een time-out van de thuisploeg om de groen-gele trein af te remmen. Wat foutjes op rij van allerlei soort en tjoep er was zo weer een tegengaatje gemaakt. Een time-out nog op 17-22, weer over alert zijn en zo, en op 18-25 ging de 2de set naar Zaanstad.

Het zat er echt wel in. Jet en Aletta in de arena voor Mie en Joke. Met vooral ook vocale bijval werd direct voorsprong ingezet. Een mooie piek met goed serveerwerk, snelle nette pass en aanvalswerk. Zaanstad bleef op de hielen volgen maar kwam de groengele luidruchtige bravoure niet voorbij: 18-25 winst!

Voort in het vierde bedrijf, een voorsprong van 5-10 dat ging goed. Maar Zaanstad liep weer in tot 11-12. In het tweede deel van deze set kakte het wat in. Foutje hier foutje daar, een stuk of vijf foute services.. met 25-19 werd de laatste set verloren. Allemaal niet onaardig, bij vlagen goed, nu nog iets steady-er. En dat kan best hoor. We gaan het zien volgende keer op zaterdag 3 oktober tegen Spaarnestad. Een nieuwe teamfoto werd niet gemaakt, mooie aanleiding om twee golden oldies pics uit de oude fotodoos te halen. Geinig!

D1 Bekerkampioen 2000-2001
Een mooie foto van 8 blije meiden en een blije trainer-coach. Op de foto achteraan Annemarie Bakker, Jet Feddema, Aletta van Ommeren, Wim Wijnands en Silvia Bakker. Vooraan Monique van Tellingen, Inge Bakker en de gezusters Annemarieke en Marjorie Wijnands. Marjorie stopte na dat seizoen omdat ze zwanger was, zie ook de enige cadeautjes voor haar. Annemarieke is dit seizoen weer terug bij dames 2 na de bevalling van een tweede zoon.

D1 kampioen in promotieklasse (2003)
Tot aan de laatste wedstrijd bleef het spannend. Gelukkig liet grote concurrent Roda wat punten liggen en op maandag 7 april werden de 3 punten die nodig waren gepakt in de Beynes in Haarlem. De eerste set ging voortvarend en eindigde met 16-25 winst. De tweede set was keispannend, de routiniers van Die Raeckse waren op gang gekomen en wonnen met 27-25. In het 2de deel van de derde set kwam Atalante weer goed in het spel en won met 17-25. Na deze winst kon het eigenlijk niet meer stuk. In volle vaart haalden de dames de punten binnen, namen zo'n 10 punten afstand. Enkel een sterke service van Die Raeckse gaf de Vinkeveensen wat benauwdheid maar coach Jan Oussoren wist de dames goed te coachen en daar was de setwinst en daarmee het kampioenschap! Na een uitstapje van een jaar waren de dames weer terug in de regioklasse. Op de foto Inge Bakker, Jan Oussoren, Annemarie Bakker, Annemarieke Wijnands, Wendy van Eijk. Vooraan Aletta van Ommeren, Inge Versteeg en Jolanda Schockman.

Bron: mi