Minidag 24-9-22

Tweede succesvolle minidag voor jeugd Atalante
11 oktober 2015

De jongste jeugd mocht zaterdag 10 oktober weer naar Haarlem voor hun minidag. In de ochtend kwamen de Wicky’s en Girlpower in actie.

De Wicky’s moesten in hun eerste wedstrijd tegen SAS uit Uithoorn weer even inkomen. De pass lag niet zo lekker. Maar naarmate de ochtend vorderde ging het passen beter en werd er beter geserveerd. Er was duidelijk een stijgende lijn. De tweede wedstrijd tegen Heemstede eindigde in een gelijkspel. Vol vertrouwen  naar de laatste partij tegen Haarlem. Hier hebben Isa en Isis laten zien dat ze de bovenhandse serve hebben geoefend, wat mede leidde naar een winst in de laatste wedstrijd. Een gedeeld 2e/3e plek voor de Wicky’s.

Girlpower speelde voor de tweede keer op niveau 6. Door servicedruk van het team van Amstelveen was het ook bij hen even moeilijk om het ritme te vinden. Met hun enthousiaste coach die hen goed motiveerde gingen ze steeds beter te spelen en ook zij wisten een stijgende lijn in hun service en nette spel te laten zien. De tweede wedstrijd tegen Haarlem eindigde in een gelijk spel. De laatste partij kwamen ze helemaal in hun spel. Veel reddingen en slimme ballen waardoor ze Nieuw Vennep de baas waren. Ook voor hen een gedeeld 2e/3e plek.

Als laatste in de middag het team Atalante Minimix met 2 invallers van de andere teams. De eerste wedstrijden lieten zij met z’n vieren goed zien wat ze kunnen. Ze serveerden heel goed en speelden netjes en slim waardoor ze de wedstrijd wisten te winnen van Velsen. Toch wel verrassend want ze waren in een veel hogere poule ingedeeld. Dit bleek ook wel in de volgende partijen waarbij het spelletje veel sneller ging. In de tweede partij tegen Hoofddorp  hebben ze zich goed staande gehouden met een gelijk spel. In de laatste partij tegen Ouderkerk bleek de opponent toch wel duidelijk sterker en moesten zij de meerdere erkennen. Maar niet verkeerd in de middenmoot geëindigd!  De volgende minidag wordt gespeeld op 14 november in Amstelveen.

Bron: Martine