Minidag 24-9-22

Atalante dames twee: holladijee!
08 november 2015

Zaterdag 7 november speelde dames 2 (10e) haar vijfde wedstrijd in Amsterdam met een incomplete equipe. Jessica en Saskia waren druk elders, Annemarie herstellende van een kleine zweepslag blessure was mee als coach. Twee dames van team 3 waren staande bij om tegen directe concurent nr 11 verweer te bieden.

Van meet af aan liep het gesmeerd bij de Atalante dames, passes kwamen goed bij verdeler Jet die de aanvallers naar hartelust kon aanspelen. Op de buiten waren Astrid en Annemarieke heerlijk op dreef, middens Joke en Loeps pakten lekker door en ook invaller Denise vulde het team prima aan op de voor haar nieuwe diagonaal positie. Snelle buitenaanvallen, een paar verrassende aanvallen vanuit het achterveld, maar bovenal blokkerend, en dat is echt ongekend voor de dames 2, maakte de ploeg grote indruk. Met 16-25 werd het eerste bedrijf voortvarend afgesloten.

In set twee kwamen de Amsterdamse dames meer in hun spel, hun verdediging werd taaier, rally's werden langer. Twee sterke service beurten deden de aanvankelijke voorsprong van 9-3 slinken, een time-out volgde, de servicebeurt kwam terug en punt werd gescoord door een onhoudbare harde aanval van Annemarieke. Het was hard werken, een zeer leuke strijd om te zien. Bij een stand 13-12 werd routinier Mirjam voor Denise gewisseld. Met name in de verdediging werden de puntjes beter op de i gezet en posities sneller aangepast om servicereeksen van de thuisploeg te doorbreken. Samen met de nog altijd florisant lopende aanval ging de winst wederom naar de groengele ploeg met 21-25.

De derde episode liep als een trein. Invalster Mirjam is een heerlijke alround speelster en zoals ook in eerdere invalbeurten past ze naadloos in het team, met lekker slagwerk en fanatieke en alerte verdediging. Een 12-25 overmacht. Ook in het laatste deel bleef deze formatie staan, succesvol op weg naar de 0-4 en broodnodige punten. En zo gebeurde: 15-25. Met deze 5 punten stijgt het team naar de achtste plek. De punten daar gaat het om maar ook de zeer goede mooie partij is een fijne opsteker voor de Atalante dames. Denise en Mirjam bedankt! Op naar de volgende wedstrijd komende dinsdag in De Boei.

Bron: mi