Minidag 24-9-22

Verlies D1 binnen 5 dagen weer goed gemaakt!
25 maart 2007

Vinkeveen – Vrijdag 16 maart moesten de Vinkeveense dames gesponsord door Haaxman Lichtreclame en Krijn Verbruggen aantreden in de Boei tegen Vicksburg Amsterdam Dames 2. Zij staan vierde in de competitie, maar zijn nog steeds in de race voor de tweede plaats en ze waren dan ook erg gebrand op een overwinning. De dames van Atalante wilden natuurlijk ook graag winnen om zo snel mogelijk kampioen te kunnen worden.

De eerste set van de wedstrijd werd net aan door Atalante gewonnen met 25-23. Dit ging echter niet met overtuiging, want de dames stonden een beetje te rommelen waardoor er geen punten gescoord konden worden via de aanvallers.

Doordat de Atalante dames niet helemaal lekker in hun spel kwamen en Amsterdam juist wel, verliep de tweede set net zo rommelig als de eerste. Er was geen servicedruk en de pass kwam niet goed aan bij set-upster Nancy Schockman. Zij rende alle hoeken van het veld langs om de ballen te redden.
Loes Kuijper van het tweede damesteam van Atalante werd in het veld gebracht en dat leverde wel wat verbetering van het spel op, maar helaas werd de tweede set verloren met 12-25.

Door deze tegenslag werd er wat timide aan de derde set begonnen, Loes Kuijper bleef in de opstelling en probeerde weer wat pit in het spel te brengen. Helaas ging het passen de dames nog steeds niet lekker af en werden er weer weinig ballen bij de aanvallers afgeleverd. Ook deze set werd verloren met een stand van 16-25.

Tijdens de laatste setwisseling probeerden de meiden elkaar nog op te peppen om zo nog een setje winst te kunnen pakken. Vol goede moed stapten ze het veld weer in en knokten voor elke punt. Maar jammer genoeg zat het de dames echt niet mee deze wedstrijd en hoe graag ze ook wilden, ze kregen het niet voor elkaar om nog een setpunt te pakken. Ook de laatste set werd verloren met 19-25

De Atalante dames waren niet blij met deze nederlaag, maar een kleine troost was dat zij afgelopen woensdag 21 februari tegen hetzelfde Vicksburg Amsterdam moesten spelen in de kwartfinale van de beker. Deze wedstrijd werd in Amsterdam gespeeld en Inge Bakker en Laura Kuijl waren mee als wisselspeelsters.
Met de wedstrijd van vrijdag nog in het achterhoofd begon de selectie van coach Johan van Westendorp een beetje gespannen aan de wedstrijd. Gelukkig ging het vanaf het begin van de wedstrijd meteen een stuk beter en kwamen de Vinkeveense dames lekker in de wedstrijd.

Libero Marlieke Moen had de tegenstanders goed in de zak en liet ze op de plaatsen serveren waar zij het wilde. Deze ballen werden dan ook met gemak opgevangen door Marlieke en netjes bij de spelverdeelster afgeleverd. De eerste set werd hierdoor gewonnen met 25-19.

De tweede set hadden de Atalante dames een goede servicedruk waar de tegenstander geen antwoord op had. De dames van Vicksburg Amsterdam raakten steeds geïrriteerder en kwamen daardoor niet meer in hun spel. Door goed verdedigend werk van Carin van Tellingen en Mirjam van der Strate kwam er aan de kant van Atalante haast geen bal meer op de grond en zij wonnen de set dan ook met 25-12.

De laatste set begonnen de Vinkeveense dames vol goede moed, deze overwinning wilden zij nu niet meer uit handen geven. Inge Versteeg blokte aan het net verschillende ballen van de tegenstanders af en scoorde hiermee een aantal punten. De servicedruk was weer hoog en het spel ging de Atalante dames weer goed af waardoor de laatste set met 25-14 werd gewonnen.

Door deze 3-0 overwinning gaan de Atalante dames nu door naar de Halve finale van de Beker en hierin zullen zij spelen tegen Huizen. De speeldatum is nog niet bekend maar wel is bekend dat de wedstrijd in Huizen gespeeld zal worden.

Bron: Ca3