Drie punten voor D2: van plek 9 naar 7
14 december 2015

Vrijdag 11-12 trof het tweede team van Atalante de dames van Spaarnestad D7 uit Haarlem (12e). Met nog altijd coach Mi op de bank, wel klaar met de linker kuit maar nu herstellende van de rechter enkel en enige echte midden Joke afwezig, dacht het team met de twee D3 invallers Daan en Mir toch nog ruim in te kunnen zetten.

Het werd echter anders. Nog voor de vroege wedstrijden zouden beginnen was Loeps al binnen om te fluiten en hielp mee met de netten opzetten. En oeps daar ging het fout. Een vinger tussen de netspanner.. eeeks!! Een flinke wond, topje helemaal blauw.. ..toch maar even naar het ziekenhuis.. Na een lange zit aldaar kwam tegen elf uur het bericht 'niet gebroken, wel een kleine splinter van het bot af'. Balen!

Na de wedstrijd van D3 werd ook Denise snel als invaller bij geregeld en startte Daan dus gelijk op het midden samen met Astrid. Saskia en Annemarieke op de buitenkant en in de verdeling Jet met diagonaal Jessica. Even wennen aan de nieuwe plekken, wat rommelige foutjes, daarna begon het te looooopen. Puike aanvallen door het midden, vanaf de 3m, en serveren, alles helemaal goed. 25-16 winst.

Wellicht iets te makkelijk gedacht. Haarlem bleef met een aantal geroutineerde speelsters in het tweede bedrijf pittig bij. Vooral de middendame kreeg blokkerend flink vat op de groengele aanval en wist heel wat punten te scoren. In het tweede deel van de set ontstonden wat meer foutjes aan Vinkeveense zijde, wat uitballen en ander allerlei, en ondanks de mooie serveerreeks van Saskia, time-outs en wissels, stond daar toch een 19-25 op het bord.

In set 3 werd de draad opgepakt en een fanatieke strijd gestreden. Punten werden gescoord door mooie aanvallen van Jessica op de diagonaal, via de snelle omloopbal van Astrid werd het middenblok ontweken en met de snelle buitenkant was vooral de diagonaal gemepte aanval van Annemarieke onhoudbaar. Door het midden roste Daan lekker in en het geheel werd afgetoeft met wat lekkere kleine prikballetjes van Jet. Niet heel ruim maar wel winst: 25-22.

Mirjam in de plaats van Saskia. De koers was meest van de tijd goed, maar net iets te veel eigen foutjes zorgden voor net niet de winst. Een vijfde set dus.. En die was wel weer solide en overtuigend: 15-8 en daarmee 3-2 winst. Daan, Mir, Denise dank voor jullie hulp.

Loeps stapte aan het eind van de avond nog even binnen om haar ingepakte vinger te laten zien. Voorlopig even geen wedstrijden in de planning voor dames 2, dat komt mooi uit. Sterkte Loeps!

Bron: Mi