Vinkeveense plassen 2

D1 stevent af op kampioenschap
25 maart 2007

Zaterdag – Na de verloren competitiewedstrijd en de gewonnen bekerwedstrijd tegen Vicksburg Amsterdam D2, stond voor de Haaxman/Verbruggen dames US D3 op het programma. Bij 4-0 winst kunnen de dames volgende week vrijdag 30 maart in eigen huis kampioen worden tegen Wilhelmina.

De eerste set begonnen de Atalante dames sterk, maar al heel snel werd een goed opgebouwde voorsprong teniet gedaan. Het team leek ongeconcentreerd, veel service- en aanvalsfouten zorgden ervoor dat de dames uit Amsterdam steeds beter in hun spel kwamen. De dames van Atalante kregen het moeilijk, maar door een goede eindspurt konden de dames de set nog winnend afsluiten met 25-21.

De tweede set werd wederom goed gestart, maar het Amsterdamse team bleek een taaie tegenstander te zijn. De dames uit Vinkeveen kregen de bal zelden gelijk op de grond, wat lange rally's tot gevolg had. Lange tijd ging de stand gelijk op, maar op het eind wist Atalante met rake klappen en een goede service toch de winst naar zich toe te trekken. Mede met enthousiaste aanmoedigingen van Laura Kuijl was de setstand 25-18.

De altijd lastige derde set bleek dit keer geen lastige set te zijn. Dames 1 had gelijk een goede servicebeurt van Irma Schouten. US had deze set moeite met het spelen van haar eigen spel. Mede door de vele wissels aan de kant van US kon deze set op bijna foutloze wijze afgerond worden met 25-10.

De laatste set werd alles op alles gezet om de volle vijf punten binnen te halen. Dit was dan ook goed te zien aan het spel. De pass van Marlieke Moen liep goed waardoor er veel afgewisseld kon worden aan het net. Marleen Sondermeijer en Mirjam van der Strate speelden slimme ballen waar de tegenstander geen antwoord op had. De servicedruk werd weer opgevoerd. De eindstand van de vierde set was 25-20.

De dames hebben goede zaken gedaan door deze overwinning. Nog twee sets winnen en Dames 1 van Atalante worden in eigen huis “de Boei” kampioen. Komt allen kijken om 19.30 uur naar de kampioenswedstrijd Atalante D1 – Wilhelmina D1.

Bron: Irm