Scholentoernooi 2014

Atalante MC1 voortvarend van start!
10 januari 2016

In de tweede helft is volleybal vereniging Atalante gestart met een extra team. Gevormd uit nieuwe leden en mini's. De eerste wedstrijd was op 8 januari thuis tegen ook een nieuw team van Oradi.

De eerste set ging als een trein. Atalante serveerde krachtig waar het team uit Aalsmeer erg veel moeite mee had. Temeer ook omdat de opponent nog een beetje zoekende was naar de opstelling en het eigen spel. Al vrij snel stond een riante voorsprong op het telbord voor Atalante. Wel kwam Oradi wat terug ook met een sterkere serve, maar met een 25-13 nog ruim gewonnen.

In de volgende sets had Oradi zich enigzins hervonden en werd het meer een wedstrijd in plaats van een serveerpartij. Doel bij Atalante was zoveel mogelijk in 3-en en als het lukte liefst ook nog een smash! En dat ging aardig goed. Mooie aanvallen van onder andere Isa, Willemijn en Tess brachten punten binnen. Maar dit keer had Oradi vaker een antwoord op onze serve en wisten ze soms ook nog onze gaten te vinden. Atalante bleef steeds wel voor staan, maar Oradi kwam dichtbij, het werd uiteindelijk 25-20.

In de laatste 2 sets zette Oradi nog een tandje bij en waren de teams helemaal aan elkaar gewaagd. Er volgden ware rally's, erg mooi om te zien. Isa met haar sterke bovenhandse serve scoorde punten. Maar ook een mooie 3 meter aanval van Isis en een puike aanval van Roos waren een punt waard. Wel kreeg Atalante ook wat smashes terug en met moeilijkere services bleef Oradi bij en nam zelfs in de laatste set een voorsprong.
Maar de ervaring en solide spel van Eva en Noa gaven net dat stukje extra bij Atalante waardoor MC1 deze sets beide met 25-23 wisten te winnen. Een hele mooie start van dit nieuwe team!