Sterke start 2016 voor Dames 3
16 januari 2016

In de eerste weken van 2016 gaat de competitie voor Atalante Dames 3, gesponsord door GT Bunck, weer in volle vaart verder. Helaas zijn 3 belangrijke spelers voor een langere tijd geblesseerd en is het team daardoor afhankelijk van invallers maar de resultaten laten zien dat dit gemotiveerde team gewoon door kan stomen.

Op 6 januari speelden de dames tegen vv Ouderkerk a/d Amstel dames 1 in Ouderkerk. Marion en Kathy van dames 4 waren gelukkig bereid het team te helpen omdat door de blessures en de afwezigheid van Agnes het team maar uit 5 dames bestond hun hulp hard nodig was. Het eerste damesteam van Ouderkerk stond ook in de top 5 van de competitie en verwacht werd dan ook dat het een leuke maar ook pittige pot zou worden. En dat werd het ook. Er werd van beide kanten hard geknokt en de dames van Atalante vochten met zijn zevenen om er alles uit te halen wat er in zat. Het team was alert, de passes waren goed, de aanvallen liepen goed en met een enthousiaste coach Hetty en Fenny aan de kant werd alles geprobeerd om de tegenstander te verslaan. Maar ook de tegenstanders deden alles om het solide spel van Atalante dames 3 te doorbreken en dat lukte dan ook. Ze wonnen uiteindelijk met 3-2 (25-21, 25-16, 26-24, 13-25, 15-12). Ondanks dit verlies, hielden de dames er een goed gevoel aan over en afgesproken werd de returnwedstrijd weer vol te gaan voor de winst.

Vrijdag 15 januari moest het team, gesponsord door GT Bunck, weer aantreden, nu tegen Odis D1 dat een stukje lager op de ranglijst staat. Agnes kon ook met deze wedstrijd niet meedoen en met 3 geblesseerden moest er ook nu een beroep worden gedaan op invallers. Met coach Hettie en Fenny en Brenda als supporters op de bank en Nancy en weer Marion die gelukkig bereid waren om mee te doen, stortten de dames zich weer supergemotiveerd op de wedstrijd. Dit bleek alleen een hele andere tegenstander dan vv-Ouderkerk a/d Amstel. De meiden van Odis deden hun uiterste best om het de dames van Atalante zo moeilijk mogelijk te maken maar Atalante was duidelijk een maatje te groot. Nu was het dus de kunst niet te verslappen en tot het eind vol door te gaan. De eerste 3 sets gingen dan ook met ruime cijfers naar Atalante (25-10, 25-11, 25-14). De concentratie verslapte iets, meer services gingen fout maar ook Odis ging beter spelen. Gelukkig was Atalante op tijd bij de les en werd de set toch gewonnen met 25-22. Atalante dames 3 staat nu op een solide vijfde plek en hopelijk knappen de geblesseerden snel weer op. Het eind van de competitie duurt nog wel even en er komen nog leuke wedstrijden aan. Op 21 januari is de tegenstander SAS D1 uit en in Uithoorn, de huidige nr. 2 van de competitie. Atalante dames 3 gaat er dan weer alles aan doen om er een mooie wedstrijd van te maken.