Scholentoernooi 2014

Mooi eindsprintje voor dames 2
17 januari 2016

Wedererom geen volledig team, Loeps is herstellende van een blessure aan een vinger en Astrid afwezig ivm werk. Op vrijdag 15 januari speelde D2 thuis hun 10e match en wel tegen Spaarnestad D5, beiden middenmoters.

De eerste set startte wat onwennig en stijvig. Veel foute services maakten het de ploeg uit Haarlem gemakkelijk, darnaast gaf hun sterke blok, tikjes en aanval vrij snel een 19-25 op het bord. In set twee was het de pass en verdere afwerking dat beneden het gemiddelde doen was en tjoep daar stond 18-25 erbij.

Het roer om in set 3, Jet in de verdeling, Aletta van D3 op het midden. Beide teams raakten beter op stoom en er waren minder foutjes. Maar de harde korte aanvallen van Spaarnestad vloog het thuisteam genadeloos om de oren, en het was zaak om in de eigen aanval goed af te wisselen om bal aan de grond te krijgen in het andere veld. Dat lukte soms via de de 3m aanval of met een mooie pass een snelle aanval via het midden. En natuurlijk af en toe een lekker plaatsballetje maar dat gaatje was lastig te vinden, 22-25.

In de laatste set pakte vooral Saskia diverse keren mooi wat punten met haar pittige service. Daan (D3) mepte er ook lekker op los door het midden en zo werd het spannend tot de laatste snik. Setpoint over en weer totdat uiteindelijk de thuisploeg aan het langste eind trok: 26-24.
Plek 9 nu, komende vrijdag gaan de dames naar Weesp voor een treffen met de nr 7 Oberon.