*JEUGDUITJE EUROPEAN LEAGUE NL-DE
23 juni 2007

Vanuit het bestuur hebben we het bericht gekregen dat er als uitje wel weer een wedstrijd van het Nederlands Team bezocht mag gaan worden. Electroworld Bunschoten uit Abcoude sponsort wederom dit jaarlijkse jeugduitje. Bedankt!!! (En klik eens op de link hieronder..)

Het was even spannend of de Oranje mannen deze zomer voor het EK nog in actie gingen komen, maar uiteindelijk is de kogel door de kerk en doet Nederland weer mee aan de European League.
De Oranje Volleybalmannen verdedigen dit jaar hun European League titel deels in Nederland. De Nederlandse mannen trekken 3 speelweekenden in het Rotterdamse Topsportcentrum ten strijde.
In het weekend van 25 t/m 27 mei spelen de heren 2 thuiswedstrijden tegen Spanje. Van 15 t/m 17 juni staan de dubbel tegen België op het programma, een weekend later is Duitsland te gast in Rotterdam. De European League is een relatief nieuwe competitie voor landenteams, gestart in 2004. In dat eerste jaar werd Nederland 3e van de 8 deelnemende teams. Een jaar later nam Oranje geen deel aan de competitie, maar in 2006 kwam Nederland indrukwekkend terug door, onder leiding van Peter Blangé, de finale tegen Kroatië met 3-1 te winnen.

Dit jaar is het aantal deelnemende teams voor het eerst 12. De teams zijn verdeeld over drie poules. Iedere team speelt 2x uit en 2x thuis tegen iedere tegenstander. Oranje is in poule A ingedeeld bij België, Duitsland en Spanje. In poule B zitten Tsjechië, Griekenland, Portugal en Slovenië, poule C herbergt Letland, Slowakije, Estland en Turkije.
De wedstrijd waar wij naar toe willen is zaterdag 23 juni om 20.00 uur in de Topsporthal in Rotterdam. Nederland zal dan -net als een dag later- strijden tegen Duitsland. Nu lijkt het ons leuk om met zo’n groot mogelijke Atalante-afvaardiging naar deze wedstrijd te gaan. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd en hoe goedkoper het kaartje. Een kaartje zal ongeveer 6 euro gaan kosten, maar misschien dus minder.

Vorig jaar waren we al met een hoop en was er een half vak oranje gekleurd met Atalante jeugdleden. Laten we dit jaar met héél Atalante voor een mooi oranje feestje zorgen!

Wil je mij laten weten of je mee gaat of niet? Verder zijn wij natuurlijk ook altijd op zoek naar chauffeurs, dus laat ook even weten of je eventueel kunt rijden en verder is natuurlijk iedereen uitgenodigd om mee te gaan (voor niet-NeVoBo leden is het kaartje echter wel ietsje duurder). De tijd en plaats van vertrek volgen later, zodra we van iedereen bericht hebben.

Groeten,
mede namens het jeugdbestuur,
Nancy Schockman

ps.1    zoek je oranjespullen maar vast bij elkaar :-)