Vinkeveense plassen 2

H4 wint spannende streekderby van Veenland
23 januari 2016

22 januari stond voor Atalante heren 4 de streekderby tegen Veenland 2 op het programma. Na een mooie reeks wedstrijden waarin onder andere werd gewonnen van Atalante H3 en maar nipt werd verloren van kampioenskandidaat Amstelveen werd vol goede moed de wedstrijd tegen Veenland tegemoet gezien.

De mannen van Electroworld Bunschoten hadden thuis nog met 1-3 verloren van Veenland, en hadden dus iets recht te zetten. De oh zo moeilijke eerste set voor Atalante werd dit keer fris en scherp ingezet. Deze set werd een strijd voor elke punt. Veenland wist veel te blokken op het midden dankzij hun lengte voordeel. Maar toch wist Atalante het hoofd koel te houden en aanvallend erg sterk voor de dag te komen. In een echte thriller werd deze set met 25-27 binnen gesleept!

De 2e set begon erg slecht voor de Vinkeveense mannen. Met twee nieuwe spelers (lees koude spelers) in de verdediging stond het zomaar ineens 9 -1 voor Veenland. Atalante vocht zich nog knap terug maar moest deze set toch aan Veenland laten met 25-22. De derde set was een kopie van de eerste met wederom een erg spannende ontknoping waarbij Atalante aan het langste eind trok met 26-24. In de 4e set leek het geloof bij Veenland een beetje weg en Atalante trok deze laatste set professioneel naar zich toe met 25-17. Al met al een mooie 3-1 overwinning voor de mannen van het Electroworld Bunschoten team. Door dit resultaat blijft het team volop meestrijden voor het kampioenschap in de derde klasse!