Scholentoernooi 2014

Leuke partij D2, puntjes net niet..
30 januari 2016

Tegen de nummer 10 waren er nieuwe kansen op een lekkere wedstrijd en ook punten waren wel weer eens welkom. Het eerste lukte aardig het tweede kon beter.

Zonder Annemarieke en Saskia ziekjes op de bank maar gelukkig invaller Daan weer van de partij, begon de eerste set direct met lange rally's. De teams waren aan elkaar gewaagd, de energie was goed: er werd hard gewerkt en allert gereageerd. Het grootste deel van de set ging gelijk op tot een mooie reeks serveerpunten van Jessica de aanzet gaf tot voordeel voor de thuisploeg en met 25-20 de eerste set werd gepakt.

Set 2 ging met een zelfde trend voort maar was spannender op het eind. Helaas beet de groengele equipe niet door en ging ondanks luide aanmoedigingen van H4 met 23-25 de Vinkeveense zeilboot in.

De ene spelverdelerwissel werd toegepast en nieuwe boost zette de versnelling een tikkie hoger. Nog steeds actief en oplettend spel, maar van de 'koeien' ruimte in het achterveld van US werd niet genoeg gebruik gemaakt. In  de time-out werd dat nog eens onder de aandacht gebracht en samen met de oorverdovende H4 ratel en puike serveerreeks van Joke zie daar 25-19 op het telraam!

Set 4 was weer heel spannend, helaas net niet: 24-26.

Een vijfsetter dus. Daan moest nog een partij met haar eigen team D3 en nam even rust. Astrid met gekneusde teen op mid en Annemarie op buiten. Veel foutjes maakten een 2-8 achterstand, de thuisrug werd nog een keer gerecht en D2 zette in voor de inhaalslag. Dat lukte maar was te laat in deze veel te korte set: 10-15 verlies. Beetje jammer van de net-niet sets, wel aardig gebald, volgende week zaterdag uit tegen de nummer 3.