Scholentoernooi 2014

D2 herpakt zich na matige start
13 februari 2016

Al weken staat D2 op plek 9 met VHZ 7 punten (én 1 wedstrijd) meer op 8 en US op 10 met 6 punten en 2 wedstrijden minder. Een volledig D2 aangevuld met midden Daan -wat een luxe- betrad vrijdag half 8 het veld tegen VHZ in Nieuw Vennep.

Van meet af aan liep het stroef en geforceerd aan Atalante zijde. De service pass liet te wensen over, reactie in de rally was ver te zoeken en te veel fouten werden gemaakt in de service, verdeling en aanval. Het was zwaar ploeteren en op zoek naar de lekkere flow. Die kwam niet en VHZ serveerde mooie rijtjes voor de vuist weg: 25-18 verlies.

De koppen gingen hoe langer hoe meer hangen, geen beste inzet voor het vervolg. In no time stond het 1-4 achter en met wissels en een time-out probeerde set-coach Jet de ploeg te motiveren. Het werd niet veel beter, op 5-15 achter een tweede time-out met een donderspeech. Eindelijk werd het team wakker. Koppen gingen omhoog, vuisten gebald, neusgaten groot en voor alles gaan met die groengele banaan! Joke maakte een mooie service reeks en de ploeg raakte aan. Saskia had de schwung helemaal gevonden en zette ook een vette reeks punten neer. Het team leefde op, kwam langs zij en wist in een spannende ontknoping de set te pakken met 23-25!

Een super come-back en de Vinkeveense equipo hield die sfeer vast in de 3e set. VHZ ging nu meer fouten maken in de service en in de aanval. De rollen waren omgedraaid, bij de gastploeg draaide het als vanouds: 20-25 winst. Ook de laatste set ging ontspannen geconcentreerd voort, tot halverwege nog gelijk op, maar daarna door naar 18-25 winst. Met deze 1-3 winst weer lekker stevig.. op plek 9.

Vrijdag thuis het volgende treffen.