Scholentoernooi 2014

Mooie partij voor H1
06 maart 2016

In een megasterke opening pakte Atalante heren 1 direct flink uit tegen Gemini H3 de nummer 3 van de poule. De hekkensluiter uit Vinkeveen wist niet wat het overkwam en kon de gastploeg uit Hilversum vooral door sterk serveerwerk met maar liefst 25-13  overtreffen. In het tweede bedrijf zette de formatie uit Hilversum orde op zaken, met name via de middenaanval werd veelvuldig gescoord: 17-25.

Nieuwe kansen in set 3 en het gevecht tussen twee gelijke partijen zette in. Mooie onhoudbare aanvallen van Leroy en Yorick op de buitenkant, snoeiharde smashes als vanouds van Erik op rechtsbuiten. Bas scoorde heerlijk via de midden 3 meter en gave ballen scoorde Remco maar bovenal de mooie reddingen van het hele team maakten dat de mannen boven zichzelf uitstegen. De flow zat er gigantisch in en Jeroen kon naar hartelust verdelen. Over en weer ging de strijd tot in de 20. Op 23-22 een gewaagde dubbele wissel en met succes. Verdeler Regi maakte de juiste keuze en vanaf de 3-meter was het Bas die een keihard punt maakte. Ook het laatste punt werd gescoord en met 25-22 werd het 2-1 voor de Vinkeveners.

De partij ging in het zelfde fanatisme voort, een zeer spannend gevecht. Goed serveerwerk van Remco en Yorick zetten punten op het bord. Gemini vocht pittig terug en wederom ging het tot in de 20 gelijk op. Bij 23-23 weer de gewaagde wissel van Buurman en Buurman, alias Regi en Martijn. Aanvankelijk pakte dat niet goed uit maar de Vinkeveense mannen bleven scherp en wisten in een zeer spannende ontknoping met een mooie laatste kers op de taart via Regi en Yorick die snoeihard de vloer vond: 26-24. 3-1 winst en bovenal een heerlijke wedstrijd met super teamwork van de Atalante ploeg.