D2 tegen UVO: de nummer 1 tegen de nummer 2...
28 maart 2007

Dinsdag 27 maart speelden de meiden van 2 met een flitsende bezetting tegen UVO uit Amsterdam. Voor de wedstrijd stonden we numero uno met één puntje verschil op de UVO:
1. Atalante D2  18-62  2. U.v.O D1  19-61

Eerst even over de formatie van deze avond. Annemarieke was met vakantie. Inge had zo’n 5 dagen tevoren te horen gekregen dat ze op cursus moest in Engeland. Met een bemanning van zeven, zit je dan gelijk om het hand. Bij de dames van 3 kregen we een niet thuis omdat er een oefenwedstrijd werd georganiseerd. Gelukkig wilden Kellie en Tanja van ons aspiranten B kampioenenteam wel mee doen. Top!! De insteek was om de meiden lekker te laten spelen en ook zelf gewoon lekker te spelen. Promoveren willen we niet, degraderen kunnen we niet, maar winnen is wel leuk natuurlijk... Toen meldde Jet maandag dat ze vanwege een vastzittende nek en schouders helaas niet kon spelen. Oei. Toen toch maar weer bij D3 om één invaller gevraagd, en Marjan wilde mee. Toch ook weer top!!

De eerste set stond Marjan op het midden en Kellie op de buitenkant. Linkse Loeps werd diagonaal ingezet. Joke, Nat en Annemarie stonden op eigen posities. Natuurlijk wel even enorm wennen, maar het ging lang niet verkeerd. Vooral Kellie aarzelde geen moment om de bal een flinke poeier te geven. En Loeps scoorde ook diverse malen een mooi link punt. Het was voor iedereen goed opletten en elkaar helpen naar de juiste plek. De UVO’s waren 10 vrouw sterk. Maar ze vielen eerlijk gezegd een beetje tegen en gaven niet de verwachte nummer 1 power. Ze hadden duidelijk opdracht gekregen de bal in de geijkte gaten te prikken en niet veel te slaan. We konden goed bij blijven, maar uiteindelijk verloren we met 25-20. Echt lang niet gek.

Coach Jet liet de opstelling in de tweede set staan en wees nog eens op de verdedigingsposities om de prikballen voor te zijn. Andere tips waren niet te makkelijk serveren en ook de aanval mocht vooral hard zijn. Prikballetjes hadden ze nog wel veel. Verder nog wat meer roepen in geval van onduidelijke situaties. Dat liep in de tweede set beter. De patronen kwamen terug, er kwam meer rust in het team. Met vlagen ging het grandioos en hadden de Amsterdammers het nakijken. Verdedigend waren er mooie ballen en vooral Marjan kwam achterin lekker op dreef. En jaja je gaat het niet geloven, ondanks 180 wissels van de UVO’s wonnen we de tweede set: 22-25.
Dat was leuk zeg!!

Dan set 3. Weer even wat husselen. Tanja kwam in het veld voor Marjan op de diagonaal. Loeps verhuisde terug naar de middenpositie. Voor Tanja was het haar eerste ervaring met 1-5 spelen, maar ook zij ging lekker op de bal af en zorgde fanatiek voor de aanval. Vooral door het midden werd nu goed gescoord, maar door de wat mindere pass kon deze positie minder vaak lekker aangespeeld worden. De UVO’s kwamen wat meer op gang, vooral de boomlange buitenaanvaller knalde de bal een paar keer fiks op de vloer. Veel punten werden verloren door rommelfoutjes, servicefouten en de beter scorende aanval van de tegenstanders. 25-16 verloren. De laatste set kon het tij niet keren, ondanks goede time-outs van Jet. Halverwege kwam Marjan nog weer terug voor Tanja maar de Amsterdammers zetten punt na punt op het telraam: 25-14.

We waren allemaal van mening dat het boven verwachting gegaan was. Bij vlagen echt heel erg goed. Kellie, Tanja, Marjan, hartstikke bedankt voor het meedoen!! Echt super gedaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bron: mie