Vinkeveense plassen 2

Minidag in Mijdrecht
10 april 2016

In de ochtend stond namens Atalante het team Minimix in de arena. Op de vorige toernooidag werden ze heel mooi en verrassend eerste wat wel betekende dat ze in de hoogste en tevens zwaarste poule van niveau 4 waren ingedeeld. De eerste partij tegen een team met wat grotere meisjes van SAS uit Uithoorn. Na een wat stroevere start kwam de Minimix goed in het spel. Met slimme ballen net over het net van Marijn en harde cross gespeeld ballen van Manouk. Ondanks dat zij zich goed geweerd hebben, moesten zij wel de meerdere erkennen in dit oudere team.

Dan partij twee tegen een Spaarnestad uit Haarlem. Het team was aardig gelijkwaardig, maar de tegenstander maakte het net iets slimmer af, waar Atalante moeite mee had. Balletjes net over het net, in de hoeken of het middengat. Atalante kwam wel wat terug met goede services van Esmee en geplaatste ballen van Robin, maar niet voldoende om de winst te pakken.

In de laatste wedstrijd tegen een ander team van Spaarnestad kwam Atalante zeer goed uit de startblokken, met mooie prikballen van Emily. Beide sets begonnen ze met een voorsprong. Helaas konden ze beide sets de voorsprong niet vast houden. Voor Minimix betekent dit dat ze volgende keer weer in hun vertrouwde B poule mogen starten.

Dan Girlpower. Deze meiden spelen op het hoogste niveau, alleen in tegenstelling tot de minimix waren zij door de vorige toernooidag naar de C poule gezakt en dat wilden de meiden rechtzetten! Als eerste tegen Heemstede. Deze partij liep als een trein. Alles lukte bij de Vinkeveense formatie. Mooie reddingen van Daan, mooie smashballen van Tessa K. En ook allemaal waagden ze zich aan de bovenhandse serve. Het werd een walk-over.

Daarna moesten ook zij tegen twee teams van Spaarnestad. Tegen het eerste team was de start wat stroever, waardoor de teams aan elkaar gewaagd waren en ook eindigde in een gelijk spel. Maar in de tweede set was de geoliede machine weer terug. Mooie passes en reddingen van Tessa vd W., Maxe met een mooie bovenhandse serve-serie en lekkere smashes van Emma, resultaat een puike winst.

In de laatste partij werd beslist wie er eerste zou worden. Atalante had aan een gelijkspel genoeg, tegenstander Spaarnestad moest winnen. En de Girls maakten het wel heel spannend. Eerste set 17-22 verloren. Maar ook hier ging de trein weer rollen en werd het in de tweede set een "walk-over" 26-10 (!) en dus de eerste plaats! Op 21 mei, de finale dag, spelen ook zij weer in hun vertrouwde B poule.