Vinkeveense plassen 2

D2 speelt berenpartij tegen nummer 5
17 april 2016

Donderdag laat, om 21:55 begon de wedstrijd tegen Keizer Otto Trivolley D1 (5e), die we slechts enkele weken eerder thuis na 0-2 achter met 3-2 hadden kunnen pakken.

In Naarden lag vooral de service goed bij de Vinkeveense equipe, met name Astrid was heerlijk op dreef en daardoor kon de thuisploeg maar moeizaam in hun spel geraken. Een tegen time-out op een riante voorsprong van 7-17 zette nog wel wat punten bij, maar met 17-25 was de eerste set verrassend makkelijk, een feit.

Ook in set 2 een zelfde beeld, strak serveerwerk bij aanvang en mooi duel. De sterke aanvaller die vorige keer veel punten had kunnen maken kwam niet goed aan slag en het werd er niet vrolijker op. Aan Atalante zijde ging het als een geoliede TGV, lekkere passes, set-ups en een leuk afwisselende aanval. En bovenal een goede fanatieke en vrije sfeer. In de laatste fase kwam de keizer terug maar niet voldoende: 21-25 op het telbord.

Een dito beeld in set 3. En, invaller Daan was op het midden helemaal op dreef en wist meerdere malen de bal net voor de schoenen van de beteuterde verdediger te meppen. Mooi hoor!

Set 4 ging van meet af aan gelijk op. Aan het eind was het deze keer echter de thuisploeg dat met 25-22 aan het langste eind trok. Niet heel erg want met deze 4 punten laat Atalante de nummer 10 ver achter zich, en is daarmee save in de 1e klasse. Het was de laatste wedstrijd voor Jessica die komend seizoen gaat focussen op haar studie, maar wel blijft trainen.

Aanstaande vrijdag half 8 de laatste wedstrijd thuis tegen Zaanstad (4e) met daarbij afscheid van onze Loeps die schaatsen en fietsen ook erg leuk vindt, maar wel blijft fluiten. Sjuusssss.