Loeps nog 1x knallen: D2 eindigt 1e klasse op 7
24 april 2016

De laatste wedstrijd met Loeps was tegen Zaanstad D4 (4e), de uitwedstrijd hadden we met 3-1 verloren. Er stond niets meer op het spel, vorige week was het gat met de nr 10 geslagen, enkel weg van de nr 9 was nog een leuke sportieve uitdaging.

Set 1 met linkspoot Loeps op de buitenkant kende een matige start. Fiks serveerwerk van de Zaankanters vloog de thuisploeg om de oren: 2-8 achter. Woeps. Verdeler Jet moest flink in de benen om de aanvallers nog iets moois voor te schotelen en eindelijk kwam de gang er in via buitenaanvallers Astrid en Loeps. Het jonge Zaanstad dacht de race al gelopen te hebben en krabde achter de oren toen Atalante punt voor punt inliep met een fijne service en steeds beter draaiende aanval. Het zeil bolde op bij de gevonden koers en de ploeg voer met vrij riante voorsprong de eerste haven binnen met 25-19.

Zaanstad wisselde 3 spelers, Atalante ging voort op de uitgestippelde koers. Het ging nog beter draaien, de pass kwam beter en ook de middenaanvallers kwamen nu beter aan slag. Zaanstad gaf zich niet gewonnen en vooral hun harde duik-services bleven lastig te verdedigen: 25-20.

In set 3 was Saskia heerlijk op dreef op de service met een nauwelijks te verdedigen reeks. De riante voorsprong werd echter weer bijgelopen ook, maar niet genoeg en het was Loeps die door het midden de pittige genadeslag uitdeelde: 25-19. Het laatste bedrijf was de thuisploeg letterlijk van slag. Veel foute services en passes, de koek was echt op: 12-25.

Met deze 4 punten eindigt D2 op een hele mooie 7e plek, Loeps stopt na 40 jaar met ballen en gaat schaatsen en fietsen en andere leuke dingen doen.
Er was zelfgebakken appeltaart en vergeetmenietjes voor ieder. Bedankt toppert!!!!