Scholentoernooi 2014

Kien Roda zet D2 op haar nummer..
03 april 2007

De eerste set ging nog aardig, het was lekker ballen met lekker verdedigen en met leuke aanvallen. Die aanvallen werden wel steeds goed verdedigd door de Roda's en lange rally's waren het gevolg. Het ging dus zeker niet vanzelf, maar uiteindelijk trokken we met een klein verschil aan het langste eind.

In de tweede set was het advies van coach Jet om vooral lekker snel te spelen en lekker hard te meppen. De eigen service mocht gewoon lekker over het net en er zat een gat op het midden, mogelijkheden te over. Maar de Rodianen begonnen voortvarend en hadden een linke service. Niet eens hard maar wel gewoon kien. Soms kort, dan weer langs de lijnen, of achterin. Kortom we kwamen direct op een dikke achterstand. Ergens op het eind kwam de goeie spirit inclusief begeleidende aanmoedigingen en klapwerk weer even boven water en met gebalde vuistjes en grote neusgaatjes werd die flinke achterstand van ik denk zo’n 8 punten weggewerkt tot 23-23. Toen volgden twee lullige balletjes en was het 25-23. 1-1 dus.

Derde set dan. Wederom een flinke servicesprint van de Amstelveensen, die niet lekker verwerkt kon worden. Soms lag het aan de pass, dan weer de te scherpe set-up of niet doordachte aanval. Na een rijtje van dat soort tegenpunten lieten we te snel de koppies hangen en konden niet de positieve vechtersmentaliteit laten zien, die we normaal toch wel hebben. Dat was trouwens achteraf ook het commentaar van het sympathieke Roda. Beneden vechterspeil en niet de kop omhoog. Ook de invalbeurt van Tineke kon het tij in de derde set niet keren.

In de vierde set kwam Tineke op de plek van Joke te staan en sloeg een lekker balletje mee. Ook achterin zat ze er goed bij. Maar de Amstelveensen bleven pittig en volhardend doorballen en aan het eind van set 4 was het hek echt van de dam. Goed en slim aanvalwerk scoorden aan de lopende band, net als de service.. het hoeft echt helemaal niet hard te zijn... Soms in de hoeken dan weer op de 5-6m. Helaas verloren dus. Naja. Zo’n maandag is inderdaad ook geen topfijne avond.. Op naar de volgende wedstrijd!!

Bron: mie