D3 voortvarend uit de startblokken
25 september 2016

Vinkeveen – Afgelopen vrijdagavond speelde dames 3 van V.V. Atalante haar eerste wedstrijd van het seizoen. Twee oude / nieuwe speelsters zijn bij het team gekomen en twee speelsters hebben het team verlaten. Tegenstander VHZ werd binnen no-time met duidelijke cijfers verslagen.

Trainer Sjaak Immerzeel heeft de afgelopen weken geprobeerd het door GT.Bunck gesponsorde team zo goed mogelijk klaar te stomen voor de start van de competitie. Conditietraining werd in de snikhete Boei afgewisseld met baltraining en de dames gingen tot het gaatje om zo fit mogelijk aan het seizoen te beginnen.

De eerste set startte coach Hettie Schockman met de volgende basis: Sandra de Boer op spelverdeling en nieuwkomer Irma Schouten op diagonaal, Brenda Kuylenburg en Judith Jongerius op midden en Denise Bijlsma en Nancy Lijten op buiten. Atalante kwam zeer goed uit de startblokken tegen het jonge VHZ. Aanvallend liet Atalante veel zien en legde ze de verdediging van de gasten lam. Op de service van Denise werd het een groot gat geslagen en de eerste set was met 25-11 een prooi voor Atalante.

De tweede set kwamen Agnes Nelis en Aletta van Ommeren binnen de lijnen voor Denise en Judith. Atalante had geen kind aan de tegenstander en overklaste VHZ op alle fronten. Brenda besliste de set door na een verdediging van VHZ de bal in een keer terug te spelen in het lege achterveld van VHZ. Met maar liefst 25-9 walste Atalante over VHZ heen.

De altijd lastige derde set kwam er aan. Door wat personele wisselingen begon Atalante niet netjes aan deze set. Een aantal slordige passes zorgde er voor dat Sandra het spel niet lekker kon verdelen. Toch kwam Atalante geen enkel moment in de problemen; het niveauverschil was gewoonweg te groot. Ook deze set gunde de thuisploeg de gasten weinig punten (25-11).

De vierde set nam Irma de spelverdeling over van Sandra. Ook dit zorgde niet voor problemen bij Atalante. Het team bleef goed spelen en maakte weinig fouten. Het was lastig spelen, omdat veel ballen van VHZ in één keer terug kwamen. Atalante bleef echter geconcentreerd en goed alert en kon op die manier haar eigen spel blijven spelen. Uiteraard waren er best wat momentjes waarop de concentratie wat verslapte, maar dat leidde nimmer tot problemen. Deze laatste set ging met 25-8 naar Atalante.

Dankzij deze ruime overwinning gaat Atalante aan kop in de poule. Eens kijken hoe lang het team deze positie weet vast te houden. Aanstaande woensdag staat om 19:15 uur VCH D3 op het programma. Dit team won haar eerste wedstrijd ook makkelijk met 4-0.

Bron: Nens