Vinkeveense plassen 2

Atalante H1 moeizaam van start
26 september 2016

De heren van Atalante speelden afgelopen vrijdag hun eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen. In de eerste klasse, na de teleurstellende degradatie uit de promotieklasse vorig seizoen. Forza Hoogland 4 werd met 3-2 verslagen, maar makkelijk ging het allemaal niet.

Met Iwan weer terug na een jaar afwezigheid en Regi als tweede spelverdeler bij de selectie leek de formatie uit Vinkeveen op volle sterkte. Leek, want het seizoen begon zoals het vorige eindigde. Met veel blessures en afwezigen.

De wedstrijd tegen Forza was eigenlijk de eerste teamtraining van het seizoen. En dat was te merken ook. Zonder Regi en Remco (beiden geblesseerd), met een half fitte Leroy en Brent en Rick uit H2 op de bank begon Atalante zwak (0-5). Met name de passing was zeer matig. Pas tegen het einde van de eerste set kwam Atalante weer wat op stoom en nam het zelfs een 23-21 voorsprong. Maar daarna stokte de aanval en de gasten maakten daar dankbaar gebruik van, 24-26.

Ook in de tweede en derde set keek de thuisclub al snel tegen een ruime achterstand aan. Maar met een goede servicedruk werd die snel gerepareerd. Maar met name in de tweede set werd de aanval in de slotfase weer veel te voorzichtig. Het was Leroy die met een invalbeurt en enkele snoeiharde aanvallen de ploeg over de streep hielp, 26-24. In de derde set leek het lek boven want na 16-12 wist Atalante nu wel door te drukken, 25-16.

In de vierde set nam Atalante een voorsprong, maar liet die als snel weer glippen. Na 14-18 vocht de thuisploeg zich nog wel terug tot 20-20, maar er ging in de passing en de aanval te veel fout om Forza te verontrusten, 22-25.

Het siert de ploeg dat ze in de vijfde set de energie nog hadden om nu wel de druk op de tegenstander te houden. Via 8-3 werd het 15-7 en daarmee werd in ieder geval de overwinning veilig gesteld. Ondanks de stroeve start, blijft de doelstelling om dit seizoen kampioen te worden en weer terug te keren naar de promotieklasse. Te hopen is dat de blessures snel herstellen en dat er weer met een volledige groep getraind kan worden.

Komende vrijdag (30 september 21.15 uur) de volgende thuiswedstrijd, tegen Albatros.