Scholentoernooi 2014

Minidag 24-9-22

Het zit D2 nog niet mee..
02 oktober 2016

Dinsdag 27 september mocht dames 2 aantreden voor de eerste wedstrijd van dit seizoen tegen Voleem dames 1 in Eemnes. Martine en Annike zijn helaas nog geblesseerd en konden deze wedstrijd daardoor niet meedoen. Gelukkig hadden we de beschikking over Lieke, een nieuwe aanwinst bij onze club.

De wedstrijd werd begonnen met Wilma en Lieke aan de kant, Lianne als spelverdeelster en Tineke op de diagonaal, Ingeborg en Marjan op de midden positie, en Nicolle en Carin op de buitenpositie.

De wedstrijd ging best voortvarend van start. De pass liep niet helemaal lekker waardoor we zelf nog te weinig aan aanvallen toekwamen. Toch gingen we aardig gelijk op met de tegenstander en werd de eerste set net aan verloren met 26-24. De tweede set kwam Lieke in het veld en speelde eigenlijk meteen mee alsof ze al jaren in dit team zit. Helaas verliep deze set iets moeizamer, we kwamen op een aardige achterstand die we niet meer zo makkelijk konden inlopen. Deze set werd verloren met 25-15.

Snel vergeten en door met de volgende set! De derde set kregen we de smaak te pakken, de pass ging beter lopen waardoor we zelf meer aan aanvallen toekwamen. Er werd voor elke bal gevochten en deze vechtlust werd beloont met winst, 20-25!

De vierde set verliep ook goed, de vechtlust werd doorgezet en er werden veel ballen van de grond gehouden en de aanval op het midden en buiten ging ook steeds beter lopen. Af en toe werd er ook een mooie drie meter aanval ingegooid. Atalante ging voor een vijfde set en haalde hiervoor alles uit de kast. Helaas had de scheidsrechter waarschijnlijk niet zoveel zin in een vijfde set. Ze gaf in deze set zeker 3 ballen in het voordeel van onze tegenstanders. Wij lieten ons hierdoor niet uit het veld slaan en gingen vol goede moed door. Op de stand 27-26 serveerde onze tegenstander de bal zo dik uit dat wij hem lieten gaan en ons opmaakten voor de volgende service, maar helaas gaf de scheidsrechter deze bal geheel onterecht in en verloren we de set met 28-26. Een 3-1 verlies waar we allemaal erg teleurgesteld over waren omdat er meer ingezeten had. Maar goed, niks aan te doen, op naar de volgende wedstrijd.

De tweede wedstrijd volgde meteen op vrijdag 30 september in Amersfoort. Over deze wedstrijd heb ik niet zo heel veel te vertellen. Het begon de eerste set met heel veel gezeur over schermen en onsportief gedrag van onze tegenstanders. Zelfs de scheidsrechter was dit gezeur snel zat en riep de aanvoersters bij elkaar om duidelijkheid te geven over het schermen en hij gaf aan dat hij hier niet meer voor zou fluiten. Een gezellig begin van de wedstrijd. Wij kwamen deze wedstrijd totaal niet in ons spel en verloren dan ook met 4-0. De volgende wedstrijd mogen we in de Boei spelen op vrijdag 7 oktober om 21:15. Hopelijk kunnen we dan weer een leuke wedstrijd spelen en wat punten pakken.