Scholentoernooi 2014

Nieuw D1 begint nieuwe competitie bescheiden
07 oktober 2016

Het nieuwe dames 1 is een ware verjonging ondergaan (not..) want de routiniers van voorheen 2 zijn weer terug als eerste damesteam na handhaving (7e) in de 1e klasse.

Het einde seizoen uitje heeft echter wat personele problemen met zich mee gebracht, onze mid Joke sprong van de surfplank in het ondiepe IJsselmeer en brak op 2 plekken de enkel. Heel langzaam gaat het na de operatie wat beter maar het is een lang traject. Met 7 spelers over (Annemarieke, Astrid, Daan, Mirjam, Saskia, Jet en Annemarie) waaronder 2 verdelers niet ideaal en voor beide eerste wedstrijden hebben we een beroep gedaan op middens Ingeborg en Marjan. Waarvoor dank ladies!

De eerste partij was woensdag 28 september uit in Hoofddorp en flink wennen. De eerste set trokken we na achterstand aardig bij maar net niet genoeg (25-23), set 2 helemaal van de kaart en echt van de baan gemept (25-9). Set 3 en 4 weer goed terug gekomen en goed opgepakt (16-25 en 15-25). De laatste set net niet gewonnen (15-13) en 3-2 verlies.

Donderdag 6 oktober vroeg naar Naarden. Deze keer was Marjan mee. De Keizer Otto ploeg ging zeer sterk uit de startblokken. Mooie aanvallen, slimme plaatsballen en goed serveerwerk vloog de groengele ploeg om de oren. En niet te vergeten een sterk tegenblok. Gedurende de set werd de achterstand bij gelopen van 6-7 naar 2-3 punten. Maar de set bleek te kort en we verloren met 22-25. De goede spirit was echter gevonden, super alert werd gereageerd op het hoge blok en allerlei reguliere en niet reguliere 1-2-3tjes, en het ging steeds beter lopen. De rollen draaiden om. En beter nog, met een fikse voorsprong van 25-17 was Atalante meester van set 2.

De gastploeg liet zich echter niet kennen en vocht hard terug, bij aanvang legden ze met een goede service reeks het vuur aan Atalante voeten dat moest zien terug te komen van 6-7 punten achterstand. Wederom was de set te kort en verloor de Vinkeveense ploeg met 23-25.
In set 4 bleek de koek oppig, passes kwamen maar moeizaam naar voor en ondanks uitgebreid wisselen was de pittige vuist heel erg zoek (25-14).

Volgende week vrijdag 14-10 speelt D2 thuis tegen Compaen D3 met mede in de aanslag Ca3 en Nens. Komt dat zien om 21:15 in De Boei!