Vinkeveense plassen 2

‘Oud en slecht’ D3 pakt zwaarbevochten overwinning
04 oktober 2016

Afgelopen woensdag om 19.15 uur speelde het derde damesteam van V.V. Atalante haar tweede competitiewedstrijd van dit seizoen tegen het jonge VCH D3.

Na een zeer moeizame start kwam de oude diesel op gang en werd de wedstrijd, na een slippertje in de derde set, met 1-3 gewonnen. Met vier punten in de zak en de eerste plaats op de ranglijst keerde Atalante tevreden huiswaarts.

De eerste set startte Atalante slecht. Binnen slechts enkele minuten keek het team tegen een 8-1 achterstand aan. Het jonge VCH speelde Atalante zoek en wist met name door de snelle middenaanval de blokkering en achterveldverdediging van Atalante handig te omzeilen. Echter, zodra de klok 19.30u sloeg werd het tij gekeerd. De verdediging werd anders gepositioneerd en dat pakte gunstig uit. Er werd goed geserveerd, waardoor VCH moeite had de pass aan het net te krijgen. Langzaam kwam Atalante dichterbij om vervolgens de goede lijn door te trekken. Met een nipt verschil ging de eerste set met 23-25 naar Atalante.

De tweede set kwam Atalante beter uit de startblokken. VCH irriteerde zich erg aan haar eigen scheidsrechter en dit zorgde ervoor dat het team niet altijd even scherp was. Atalante maakte hier gretig gebruik van en scoorde er lustig op los. Met name door het midden werd er goed gescoord. Toch bleef VCH in het spoor van Atalante en pas aan het einde van de set wist Atalante het verlossende gaatje te slaan. Met 22-25 ging ook set 2 naar de door GT.Bunck gesponsorde ploeg.

De altijd lastige derde set bleek ook dit keer weer erg lastig. Atalante speelde slordig, kwam niet tot scoren en kwam geen moment in haar spel. Ook wissels konden niet voorkomen dat de derde set een duidelijke prooi was voor het goed spelende VCH (25-18).

Dames 1 van Atalante was inmiddels in de zaal verschenen om dames 3 naar een overwinning te schreeuwen. Helaas had dit in het begin van de set nog niet veel effect. Een paar lastige passes gevolgd door een paar mindere set-ups leidden tot een achterstand bij Atalante. De dames wilden echter een vijfde set voorkomen en gingen er vanaf dat moment weer vol voor. In het achterveld werd goed verdedigend werk verricht en aan het net werd met name met slimme ballen veel gescoord. De servicedruk van de dames deed de rest en zo liep Atalante langzaam uit. Aan het net werd goed gereageerd op scherpe passes van VCH en dat zorgde uiteindelijk voor de overwinning in de set (19-25) en in de wedstrijd.

De jonge meiden waren niet blij met deze eindstand; veel kenden het woordje gefeliciteerd niet en noemden ons oud en slecht. Wij ervaren rotten kan dat natuurlijk weinig schelen, al smaakt de overwinning dan toch net nog even zoeter.

Met negen punten uit twee wedstrijden staat Atalante trots op de eerste plek op de ranglijst. Kijken of het lukt deze positie vast te houden als er donderdag om 21:30 uur gespeeld wordt tegen de club met de prachtige naam, Keizer Otto-Trivolley D3.

Bron: Nens