D3 pakt volle winst in wisselvallige wedstrijd
07 oktober 2016

Naarden – Afgelopen donderdag speelde dames 3 van V.V. Atalante haar derde wedstrijd van dit seizoen. Het team moest het doen zonder Judith Jongerius en coach Hettie Schockman.
Met Nancy Lijten als speler / coach kwam het team als een speer uit de startblokken in set 1, ging het stukken minder in set 2 en 3, maar herpakte het team zich in set 4. Om 23.20 uur stond een 0-4 eindstand op het bord en had het door GT.Bunck gesponsorde team de eerste plek behouden.

De eerste set werd gestart met Sandra de Boer op spelverdeling en Irma Schouten op diagonaal, Aletta van Ommeren en Nancy Lijten op buiten en Brenda Kuylenburg en Agnes Nelis op midden. Het team begon zeer scherp en gemotiveerd aan die eerste set. Er was veel servicedruk, maar ook de service- en rallypass lagen fantastisch. Sandra kon het spel naar hartenlust verdelen en Irma en Aletta sloegen deuken in de vloer van de tegenstander. Met 12-25 was deze eerste set overtuigend voor de Vinkeveense ploeg.

De tweede set nam Denise Bijlsma de plek over van Nancy. Ondanks de waarschuwingen scherp te blijven, was Atalante dat verre van. Al snel werd tegen een achterstand aan gekeken en op 9-6 werd  de eerste time-out aangevraagd. Atalante had moeite om het af te maken aan het net en tegenstander Keizer Otto Trivolley wist met slimme ballen veel te scoren. Op de service van Denise kwam Atalante uiteindelijk op gelijke hoogte en ging ze direct langszij. Keizer Otto kwam toch weer sterk terug en dus was er nog een time-out nodig om de dames weer scherp te krijgen. Dankzij een gretige Brenda aan het net wist Atalante deze set toch binnen te slepen (20-25).

De derde set moest het dit keer gebeuren. Tijd om te herpakken en snel de wedstrijd te beslissen was het devies. Met Nancy op de plek van Irma begon Atalante wederom niet goed aan de set. Veel foute passes zorgden voor moeite bij Sandra en dus ook bij de aanvalsters. Er werd onrustig gespeeld en Atalante kwam niet in het spel. Toen een time-out op 9-5 niet hielp, werd op 14-6 Irma binnen de lijnen gebracht voor Denise. Dit zorgde voor wat adem aan het net. Toch bleef Atalante veel te veel fouten maken, waardoor er constant tegen een achterstand aangekeken werd. Door fouten van Keizer Otto kwam Atalante een beetje terug, maar toch was  er op 22-19 achter nog een time-out nodig om Atalante scherp te krijgen. Dit lukte; Atalante kwam terug tot 23-22, maar Keizer Otto kwam op het eerste setpunt. Een lange rally volgde, waarin uiteindelijk de thuisploeg de fout maakte en Atalante de stand gelijk trok. Er gingen nog veel punten over en weer, maar uiteindelijk was het toch weer Atalante dat aan het langste eind trok. Met 26-28 ging set drie ook naar dames 3.

De vierde set ging Aletta met wat rugklachten aan de kant en nam Nancy haar plek over en keerden Irma en Denise terug op hun eigen positie. Het was duidelijk dat Atalante genoeg punten verspeeld had; het team begon zeer gretig en liep snel uit op de thuisploeg. Agnes pakte veel punten mee op midden, maar ook Denise scoorde veel met slimme bovenhandse ballen. Dankzij de goede pass van Nancy kon Sandra haar aanvalsters goed vinden en werd deze set met speels gemak binnen gehaald (10-25).

Om 23.20 uur stond er een 0-4 overwinning op het bord en kon dames 3 weer vijf punten bijschrijven aan het totaal, waardoor het team nog steeds op de eerste plaats op de ranglijst staat. Uiteraard was er een presentje voor de scheidsrechter vanwege de Week van de Scheidsrechter. Altijd goed om hier even bij stil te staan, want zonder scheidsrechter is het lastig ballen.

Volgende week vrijdag staat om 19.30 uur een thuiswedstrijd op het programma. Dan is Gemini S dames 3 de gast; dit team staat op dit moment op de achtste plaats.