Scholentoernooi 2014

Feest voor Atalante dames 2!
08 oktober 2016

Vrijdagavond 7 oktober speelde het tweede damesteam van Atalante, gesponsord door de Rabobank, hun derde wedstrijd tegen Keizer Otto Trivolley dames 2. Het was de eerste thuiswedstrijd van de dames en zij waren, na 2 verloren wedstrijden gebrand om nu weer eens te winnen.

De eerste set begon coach Martine met Lianne als spelverdeelster en Tineke op de diagonaal, Ingeborg en Marjan op het midden en Lieke en Nicolle op de buitenkant. Er werd van begin af aan met heel veel enthousiasme gespeeld en dat was meteen terug te zien in het spel. Eigenlijk liep alles zoals het hoorde, er werd goed verdedigd en doordat de pass goed werd gebracht kon Lianne de aanvalsters goed bedienen en werden er aanvallend veel mooie punten gescoord. Ingeborg maakt nog een mooi killblock en de tegenpartij had gewoon geen antwoord op het goede spel van Atalante. De eerste set werd dan ook door Atalante gewonnen met 25-19.

De tweede set ging Atalante net zo fanatiek van start maar door verschillende persoonlijke foutjes kwam de tegenstander net iets beter in het spel en kwam Atalante op achterstand. Door het nemen van de time outs en wat wissels probeerde het team weer in het spel te komen maar helaas lukte dat niet. De achterstand kon helaas niet meer worden ingehaald en de tweede set ging naar Keizer Otto Trivolley met 14-25.

Snel vergeten die set en door met de derde. Deze set ging weer voortvarend van start. Met een wissel van de spelverdelers en de buitenaanvalsters, Wilma nam het over van Lianne, en Carin kwam in het veld voor Nicolle probeerde het team de vechtlust van de eerste set weer terug te krijgen. En dat lukte. Er werd weer goed gestreden en door goede verdediging van Marjan en Lieke kon ook Wilma alle kanten op met de spelverdeling. Tineke deelde raken klappen uit op de diagonaal en het team pakte makkelijk de winst in de derde set met 25-20.

Op naar de belangrijke vierde set want nu moesten de Atalante dames natuurlijk alles uit de kast halen om ook deze set, en daarmee de wedstrijd te winnen. Van begin af aan was het spannend, omdat de teams steeds gelijk op gingen. Nicolle kwam halverwege de wedstrijd weer in het veld voor Lieke en liet nog even zien dat ze lekker kon aanvallen op de buitenkant. Aan het eind van de set begon de tegenstander toch iets uit te lopen en keek Atalante tegen een 22-18 achterstand aan. Atalante wist zit terug te vechten naar 22-22 en Carin serveerde met een goede servicereeks de set uit tot 25-22.

De eerste overwinning van het seizoen is binnen en dit hebben de dames uiteraard even gevierd met 2 heerlijke taarten, gemaakt door Wilma die jarig is geweest. De volgende wedstrijd staat gepland op dinsdag 25 oktober om 19:00 uur in Abcoude.

Bron: Carin