Atalante H1 pakt tweede plek
18 november 2016

Atalante H1 pakte met een 3-1 overwinning de derde zege op rij. Was het twee weken terug thuis nog een zware bevalling tegen de nummer laatst Alvo (3-1), tegen de nummer 2 Prima Dionna H3 ging het in Huizen een stuk makkelijker. Ook ditmaal een 3-1 overwinning en daarmee een tweede plaats met 4 punten achter op koploper VV Utrecht.

Met maar liefst 9 man trad Atalante aan in Huizen, dus voor het eerst dit seizoen compleet, al is Erik nog niet 100 procent fit. Hij startte deze wedstrijd dan ook als libero. Huizen had niet het team op de been dat uit de eerste 6 wedstrijden 20 punten vergaardde. Slechts zes ervaren spelers kwamen binnen de lijnen in een wedstrijd die pas even na 22.00 uur begon.
De gastheren oogden dan ook niet heel gemotiveerd en gaven Atalante alle ruimte om snel uit te lopen. Via 9-16 was de eerste set met 14-25 snel in de knip. In de tweede set ging het wat lastiger. Een snelle 4-0 achterstand die bij 6-7 voor het eerst werd omgebogen in een voorprong. Daarna was er de gelegenheid om de van blessures terugkomende Yorick en Regi speeltijd te geven en met 22-25 was ook de tweede set voor Atalante.
Huizen rook echter mogelijkheden en wist in de derde set uit te lopen naar 13-8. Geen reden voor paniek, Atalante kwam ook steeds weer terug, maar op de beslissende momenten werden er ook te veel foutjes gemaakt. Bij 19-20 kwamen de gasten na een goede servicebeurt van Leroy voor het eerst op voorsprong en via Iwan ook op setpoint, 23-24. Maar in de beslissende fase verloor Atalante de beste aanvaller van Huizen even uit het oog. Geholpen door een twijfelachtige beslissing van de scheidsrechter kwam Huizen terug tot 1-2 (27-25).
Na enig verbaal ‘geweld’ tijdens de speelhelft wisseling, kwam Atalante in de vierde set met het enige juiste antwoord. Iwan werd na een goede pass en dreiging van Bas in het midden door Jeroen volledig vrijgespeeld en sloeg de bal net achter de drie meter keihard binnen. De fysieke en verbale weerstand van de ‘oude’ Huizenaren was daarna wel gebroken en met overmacht werd de vierde met met 25-8 gewonnen. Zo was de zege toch nog even na 23.00 uur een feit.
Nu de Vinkeveense heren eindelijk weer compleet zijn, kan de achtervolging op de koploper worden ingezet. Te beginnen aanstaande vrijdag, tegen de nummer 4 Wilhelmina, om 21.15 in de Boei in Vinkeveen. Op naar het kampioenschap!