Vinkeveense plassen 2

Minidag 24-9-22

Heren 1 wint eenvoudig van Wilhelmina
20 november 2016

Atalante lijkt haar oude vorm weer gevonden te hebben. Met een complete selectie werd de nummer vier Wilhelmina geen enkele kans gegund. En in de achtervolging op de koploper konden na een gedegen 4-0 zege vijf punten aan het totaal worden toegevoegd.

De bezoekers uit Amersfoort kregen in de ijskoude De Boei in het begin van de wedstrijd een enorme draai om de oren. Iwan wist feilloos de zwakke plekken in de passing van Wilhelmina te vinden en in enkele minuten was het 9-0. De ballen die wel terugkwamen werden door goed spelverdelen van Jeroen feilloos afgemaakt. Tot 14-5 klopte alles bij de thuisploeg. Daarna sloop er enige nonchalance in, maar met 25-18 was de eerste set snel binnen.

Sinds iedereen weer fit is groeit het team met de week. Ondanks het feit dat er afgelopen dinsdag niet of nauwelijks getraind kon worden door condens-aanslag en dus een spekgladde vloer, waren de mannen scherp. Met Erik weer als libero ligt de pass beter en is het in de verdediging rustiger en georganiseerder. Ook in de tweede set weer een ruime voorsprong en daarna een terugval. Maar een time-out bij 21-19 was genoeg om de boel weer op scherp te krijgen en de genadeklap uit te delen. Met als hoogtepunt een heerlijke “killblock” van Bas, 15-19.

In de derde set kwam Yorick voor Leroy, niet omdat het moest, maar omdat het kon. Yorick is terug van een blessure, kende vorige week nog een moeizame start, maar was afgelopen vrijdag weer aardig op stoom. Het ging lange tijd gelijk op, maar met enkele goede buitenaanvallen sloeg Yorick een beslissend gaatje, 15-11. Wilhelmina kwam door hard werken nog wel even terug, ook omdat in de aanval bij de thuisploeg de echte overtuiging ontbrak. Sven liet zien hoe het wel moet en met een geweldige uithaal brak hij de weerstand van de gastheren, 25-19.

De vierde set kende een vergelijkbaar verloop als de voorgaande sets. Atalante op alle fronten sterker, maar ook nog te veel topacties afgewisseld met slordigheden. Tot 12-12 ging het gelijk op, maar de 4-0 zege kwam geen moment meer in gevaar, 25-16.

Een mooie opsteker waarmee het gat met de nummer drie en de rest groter werd, maar de achterstand op de nummer 1 gelijk bleef. Want ook VV Utrecht won met 4-0 van de in verval zijnde voormalige nummer 2 Prima Donna. Alhoewel nog vroeg in het seizoen zal het gaan tussen Utrecht en Atalante voor de eerste plek. Zaak voor de Vinkeveners om met name tegen de laagvliegers onnodig puntverlies te voorkomen. En juist die lager genoteerde ploegen staan op het programma de komende weekend. Met de progressie die het team op dit moment maakt, mits verder blessureleed uitblijft, moet dat echter geen probleem zijn. Maar het blijft wel een mooie uitdaging.

** in afwachting op een nieuwe teamfoto**
0297-online