Vinkeveense plassen 2

Ook Atalante JA1 voortijdig kampioen
03 december 2016

Nadat de meiden van MC1 vorige week ook al kampioen geworden waren, zijn de jongens van JA1 na een overtuigende overwinning op enige concurrent Voleem uit Eemnes afgelopen vrijdag ook al kampioen geworden. Vorige week speelden ze pas hun eerste wedstrijd tegen Voleem en direct was duidelijk dat dit de sterkste tegenstander dit seizoen zou worden. Voleem had een aantal lange jongemannen en dame die gemiddeld toch een jaar of anderhalf ouder waren dan onze jongens.

Maar waar ze vorige week nog een beetje onder de indruk leken van de tegenstander (om uiteindelijk 2-2 gelijk te spelen in een zeer spannende wedstrijd), gingen de jongens er afgelopen vrijdag direct volle bak tegenaan. De eerste set ging heel even gelijk op, maar al snel liepen ze uit en wonnen ze deze met enige verbazing met 25-8! Na zo’n makkelijke set ligt overmoed natuurlijk altijd op de loer, dus was het van belang om de concentratie te houden. De tweede set ging dan ook iets langer gelijk op, maar wederom liep JA1 op een gegeven moment fors uit. Aan het eind kwam Voleem nog even terug, maar met een 25-17 is het nooit echt spannend geweest.

De derde set daar-en-tegen begon JA1 toch wat ongeconcentreerd en daar maakte Voleem goed gebruik van en liep enkele keren met een aantal punten uit. JA1 kwam steeds wel weer terug, maar leek maar niet de voorsprong te kunnen pakken. Uiteindelijk lukte het toch de concentratie, en dan met name met de service, weer op te pakken en met een hogere servicedruk wisten ze halverwege de set weer op voorsprong te komen en de set alsnog met 25-16 te pakken.

Tijdens de vierde set begon het pas echt goed door te dringen dat ze nu al wel heel dicht bij het kampioenschap waren en dat terwijl er hierna nog 2 wedstrijden gespeeld moeten worden. Met deze extra motivatie gingen ze sterk van start in deze set, de servicedruk was weer vergelijkbaar met de eerste 2 sets en ondanks dat hun vaste spelverdeler de laatste set uitviel, werd er sterk aangevallen. Mogelijk dat Voleem ook al een beetje de hoop had opgegeven, want uiteindelijk werd deze set vlot met 25-11 gewonnen.

Volgende week nog een laatste keer uit tegen Voleem en daarna de seizoensafsluiting op 16 december thuis tegen Nederhorst, maar de jongens konden nu al aan de (fris)drank en overwinnings(bitterballen)schaal om het kampioenschap te vieren!