Minidag 24-9-22

Atalante D1 pakt set van koploper
04 december 2016

Slechts 3 van de tot nu toe 8 wedstrijden werden gewonnen, toch pakt de Haaxman-Verbruggen ploeg in ieder duel minimaal 1 punt en staat momenteel op een plek 6. Zaterdag 3-12 was een treffen met de nr 1 en een exotische selectie ging op pad naar De Pijp in Amsterdam.

Het smalle team was onlangs nog kleiner geworden door de enkelbanden blessure van middenvrouw Daan en dat terwijl de andere middendame Joke nog altijd niet hersteld is van haar enkelbreuk. Verder moest buitenspeler Annemarieke verstek laten gaan door griep en Saskia door vakantie. Versterking was ingeroepen: Ingeborg en Annike van D2 deden mee en ook Irma van D3. Met deze grote fijne aanvulling was het een ongekend lang team. Maar de lange dames van Armixtos stonden hun blokkerend mannetje, naast het wennen aan elkaar en een wat onwennige pass was dit sterke tegenblok toch vaak reden van een goed gepareerde aanval,  25-18 verlies.

Met wat tactische aanwijzingen begon het team in set 2 in het ritme te komen, met name Irma scoorde veelvuldig. Ook de middendames Ingeborg en Annike pakten fijne punten,  Mirjam hield de vloer fanatiek schoon en de vrije hoeken werden goed bestookt. En zie daar: 21-25 winst.

De thuisploeg zette de zeilen bij en Atalante liet vooral achterin nog wel eens een steekje vallen. Armixtos was weer goed op dreef en pakte het derde bedrijf zonder al te veel moeite (25-16).

De vierde set ging weer meer gelijk op. Leuke lange rally's waren te zien tot aan de 20. Daarna twee keer een wat dubieuze beslissing van de scheids en hop twee punten achter. Vervolgens nog wat rommelige eigen foutjes en het was ineens gedaan: 25-21 verlies. Maarrr wederom een puntje gepakt.
Vrijdag speelt de ploeg om 21:15 tegen directe concurrent De Spuyt uit Amsterdam.