Minidag 24-9-22

D1 trekt aan langste eind vijfsetter
11 december 2016

Vrijdag 9 december speelden de dames van 1 tegen directe opponent De Spuyt uit Amsterdam. Wederom een wisselende wedstrijd met drie invallers van team 2 en 3.

Ingeborg en Marjan van D2 en Irma van D3 deden mee in het nog steeds gehavende eerste team van Atalante. De eerste set startte niet sterk en de thuisploeg moest alle zeilen bijzetten om de achterstand van zo'n 5-6 punten weer bij te lopen. Zowel service pass als rally pass lieten te wensen over maar tegen het einde van de set werd wel gescoord en Atalante pakte toch de eerste set: 25-23.

Het tweede deel begon iets beter te lopen met lekkere aanvallen via Ingeborg in het midden en op de diagonaal via Irma was het ook steeds prijs. Toch verspeelde de ploeg hier en daar wat punten en verloor de set met 20-25.

Ook in het derde bedrijf kon de Vinkeveense equipe geen overtuigende vuist laten zien. Enerzijds makkelijk werden punten gepakt maar ook soms te makkelijk verloren: 24-26. Mede door mooie services werd een flinke reeks gescoord in de vierde set gescoord, de ploeg uit Amsterdam raakte op achterstand en liep dat niet meer in: 25-22.

Wederom een vijfsetter, de vijfde van 9 dit seizoen. De mannen van 1 waren inmiddels klaar en moedigden de dames luidkeels aan. Dat gaf een flinke boost en met name Marjan zette een strakke rij servicepunten neer. Ook anderen waren duidelijk geïnspireerd en dat had een duidelijke 15-6 tot resultaat! :)