Scholentoernooi 2014

Vinkeveense plassen 2

D1 (6e) verliest van nr 2
17 december 2016

Dinsdag laat speelde de eerste damesploeg uit tegen UVO in Amsterdam. Dit keer waren middens Annike en Marjan van D2 van de partij. Verdeler Jet moest kort vooraf afmelden wegens ziek zijn en een crew van 7 speelsters was de schamele afvaardiging deze avond.

De partij was bij vlagen goed maar lang niet zo mooi als de dames in de regel kunnen spelen. Het was vrij vlak zonder hard 'gaan met die banaan' zonder bravoure en echte pit om er keihard tegen aan te gaan. UVO daarentegen was vooral blij met zichzelf en al dan niet vertrekkende teamgenoten.

17-25 in set 1 en 20-25 in de tweede waarbij de laatste er best wat kansen waren eerder bij de 25 te raken. Echter geheel op eigen conto waren er teveel foutjes waardoor de gastploeg op 2-0 achter kwam te staan.

In set 3 maakte een sterke servicereeks van de Amsterdammers direct een voorsprong van 10 punten. Hoewel het spel daarna niet onaardig en min of meer gelijk verliep werd die achterstand niet meer bijgelopen: 15-25.

Set 4 was de beste en Atalante was gebrand dat ene puntje te halen zoals bij iedere wedstrijd minstens wordt gedaan. Het was spannend. Mooie aanvallen van Astrid, de middens en allemaal eigenlijk. Weinig fouten in de service en UVO had moeite voor te blijven. De Vinkeveense dames stonden in het lastste stuk riant op voorsprong (20-16) maar door foutjes van allerlei aard werden set en match uit handen gegeven: 26-24. Bleeh.

Nu een maandje geen wedstrijden en weer goed aansterken en naar we hopen Daan weer actief terug (enkelblessure) in de sporthal. Vrijdag 13-1 thuis knallen tegen VCH D2 (8e).