Scholentoernooi 2014

D2 doet ook in het nieuwe jaar weer lekker mee.
23 januari 2017

Vrijdag 13 januari speelde dames 2 de eerste wedstrijd van het nieuwe jaar thuis in de Boei in Vinkeveen. Er werd gespeeld tegen de nummer vier uit de competitie Wilhelmina DS2. Atalante staat op de vijfde plaats.

De uitwedstrijd was een van de eerste wedstrijden in september en deze werd genadeloos verloren met 4-0. Dit wilden de dames van Atalante natuurlijk graag even recht zetten, dus vol  werd er aan de wedstrijd begonnen. De eerste set liep voor Atalante niet helemaal zoals gepland.
Er werd rommelig gespeeld en door een goede service serie halverwege de set van de tegenpartij scoorden zij 7 punten op rij. Deze achterstand konden de dames van Atalante niet meer goed maken en de set werd verloren met 16-25.
De tweede set werd beter gestart, en Atalante kon meer haar eigen spel spelen. Door goede serviceseries en slimme ballen werd de tegenstander wat meer onder druk gezet. Het was nog flink knokken maar de tweede set werd met 25-21 gewonnen. De dames kregen de smaak te pakken, Marjan en Annike deden verdedigend goed werk in het achterveld waardoor het voor de tegenstanders steeds  moeilijker werd om een bal op de grond te krijgen. Setupster Lianne kon door de goed passing veel variëren met haar set ups en de aanvalsters goed bedienen. Tineke, Martine en Carin die in de aanval stonden maakten hier goed gebruik van en scoorden punt na punt aan het net.
De derde set werd door dit overtuigende spel makkelijk gewonnen met 25-17. Hierna was de tegenpartij gebroken en Atalante stoomde met volle kracht door de laatste set die tot de 3-1 overwinning leidde. Wilhelmina kreeg bijna geen kans om punten te scoren en Atalante won deze set met 25-9. Een heerlijke revanche van de dames van Atalante.

Zaterdag 21 januari mochten de dames op pad naar Hilversum om te strijden tegen Keizer Otto-Trivolley DS2. Zaterdagmiddag is vaak geen lekker moment om te spelen voor Atalante. Op een of andere manier is het lastig om dan een goed wedstrijd te spelen. Dit weten de dames van zichzelf dus meteen vanaf het begin werd er vol gas gestart met de volgende opstelling: Wilma op de set up, Marjan en Annike op het midden, Martine en Nicolle op de buitenkant en Carin op de diagonaal.
Helaas  verliep de eerste set ontzettend rommelig en kwamen de dames van Atalante totaal niet in hun spel. Deze werd dan ook meteen verloren met 10-25. Een set om heel snel te vergeten.
Door met de tweede set die  al wat beter verliep. Lianne had de setup overgenomen en de passing werd weer wat beter verzorgd. Hierdoor konden de aanvalsters goed hun werk doen en punten scoren. Er werd nog wel wat te lief gespeeld waardoor veel ballen door de tegenstanders makkelijk opgevangen konden worden en zij maakten veelvuldig gebruik van het gat in het midden bij Atalante.
Atalante speelde hier snel op in maar kon helaas de set net niet naar zich toe trekken, er werd met 25-27 verloren. 2-0 achter, als Atalante nog wat wilde moest ze nu een slag slaan.
De derde set werd deze slag gelukkig gemaakt. Er werd echt gestreden voor elke bal wat soms leidde tot lange rally’s. Er werd in de verdediging goed werk geleverd door Martine en Marjan, en aan het net scoorden Annike, Nicolle en Carin punt na punt. De aanval werd hard ingezet waardoor de tegenpartij steeds meer moeite kreeg met de lastige ballen van Atalante. De set werd door Atalante binnen gesleept met25-21. De dames van Atalante kregen weer hoop. De vechtlust van de derde set kon worden doorgezet in de vierde set. De dames kregen alle hoeken van het veld te zien maar konden steeds meer hun eigen spel gaan spelen waar Keizer Otto Trivolley geen antwoord op had.
Ingeborg kwam halverwege de set in het veld voor Marjan en scoorde meteen een paar mooie ballen. De vierde set werd ook binnen gehaald door de Atalante dames met 25-21.
Nu ging het erom, de laatste beslissende set. Atalante pakte meteen de leiding door goede servicedruk en ze waren vast besloten dit niet meer te verliezen. De tegenpartij was moe en de ballen werden steeds makkelijker weg gegeven waardoor Atalante lekker door kon gaan met aanvallen. De laatste set werd hierdoor ook gewonnen met 25-11. Een mooie overwinning, van 2-0 achterstand toch een 3-2 overwinning maken. Deze zaterdagmiddag kon niet meer stuk voor de Atalante dames. Vrijdag 27 januari wordt thuis in de Boei gestreden tegen buurtgenoot Abcoude om 21:15 uur.