Minidag 24-9-22

H1 pakt volle buit in Utrecht
01 februari 2017

De vrees dat Atalante wederom enkele sterke Utrechtenaren tegenover zich zouden krijgen bleek ongegrond. In de uitwedstrijd tegen Utrecht 6 stonden er afgelopen zaterdag wel weer 12 tegenstanders, maar van een ander niveau dan dat van koploper Utrecht 7, waar Atalante vorige week met 4-0 van verloor. Voor het behoud van de tweede plaats boekte Atalante dan ook een goede en zeer nuttige 4-0 overwinning, al was het wel weer een redelijk zware bevalling.

Eerder speelde de Vinkeveense heren een bizarre wedstrijd in een volkomen lege sporthal, tegen Albatros. Ditmaal was het in sporthal Galgenwaard, op een voor een zaterdag ongewoon tijdstip van 20.00 uur, het tegenovergestelde. Een heksenketel, omdat er in de andere helft van de zaal een dames divisie-wedstrijd werd gespeeld. Met muziek, speaker en veel publiek. Een coach die door een lekke band te laat kwam en een late afmelding van de zieke Erik. De omstandigheden spelen Atalante dit seizoen ook niet echt in de hand.

Maar met de weer redelijk herstelde Iwan en Remco en libero Stafan uit heren 2 had Atalante gedurende de hele wedstrijd de overhand en steeds een kleine voorprong. De eerste set werd dan ook met 22-25 gewonnen. Ook in de tweede set nam Atalante het initiatief, pakte steeds een voorprong maar wist die door eigen fouten en slordigheden niet uit te bouwen. Drie goede punten werden gevolgd door foutservices, slecht verdedigen en slordig aanvallen. Utrecht mocht dus lang blijven hopen op een puntje. Maar in de eindfase van de set hield Atalante toch redelijk makkelijk stand, 24-26.

De derde set was een kopie van de tweede, 23-25. En ook in de vierde set leek Atalante weer lang te moeten worstelen. Maar nu wisten de gasten in de slotfase wel goed door te drukken met servicedruk en een sterke aanval. Met 19-25 werd een lekkere 4-0 overwinning geboekt, uitstekend voor het behoud van de tweede plaats op de ranglijst.

Aanstaande vrijdag komt de nummer een-na-laatst Forza Hoogland 3 op bezoek (21.15 uur in De Boei). Altijd lastig, maar in eigen huis en met een als het goed is weer fitte selectie moet dit gewoon weer vijf punten gaan opleveren.